19.12 11
клас урок № 31
Тема. Нові
тенденції у світовій літературі 1960-1970-х років: активізація провідних жанрів
інтелектуальної прози, поезії, драматургії, літератури факту та вплив на
белетристику; розвиток наукової фантастики та антиутопії. Переростання модернізму в постмодернізм у
літературі останньої третини XX ст.
Мета: Ознайомити із новими
тенденціями у зарубіжній літературі, розвитком різних жанрів, виникненням
постмодернізму в останній третині ХХ ст.; розвивати навички самостійного
пошуку інформації, оформлення та її представлення, уміння визначати головне,
сприймати інформацію на слух, складати опорні конспекти; виховувати допитливість, любов до літератури, естетичні
смаки, розширювати кругозір учнів.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник, ілюстративні
матеріали.
Хід
уроку
І
Вступна частина
1.Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ
Перевірка домашнього завдання
Бесіда за
питаннями:
1. Що таке екзистенціалізм та які його ознаки?
2. Які жанри розвивались у ІІ пол.20ст.?
3. Які теми розвивались у ІІ пол.20ст.?
Визначати пожвавлення провідних жанрів
інтелектуальної прози в 1960-70-х рр.;
Визначати переростання модернізму в постмодернізм у
літературі останньої третини ХХ ст.
ІІІ Оголошення теми та завдань уроку.
2. Робота зі словником літературознавчих термінів
Постмодернізм — напрям у літературі та мистецтві другої половини ХХ ст.
Для прихильників постмодернізму характерні розчарування в ідеалах та сумніви в
загальноприйнятих цінностях, критичне ставлення до раціональних засад буття,
розуміння неоднозначності та суперечливості світобудови.
Провідними ознаками постмодерністського стилю є тотальне висміювання, гра з
«чужим» текстом, суміш різноманітних стилів, використання елементів масової
літератури тощо.
3. Повідомлення про роман-параболу,
роман-міф, роман-есе, роман-діалог, роман-біографію, роман-репортаж,
роман-щоденник, роман-розслідування, «літературу факту», наукову фантастику,
антиутопію
Коментар
4. Слово вчителя
«Магічний реалізм» дав світові блискучих майстрів слова, найвидатнішим
серед яких є Ґабріель Ґарсія Маркес. Цей колумбійський
письменник приголомшив художній світ ХХ ст. своїми романами, і найвідоміший
серед них — «Сто років самотності». Звернувшись до
народно-міфологічної фантастики, він створив фантастичний усесвіт, який міцно
переплітається з історичними реаліями латиноамериканського континенту.
V Рефлексія
Інтерактивна вправа
«Займи позицію»
VI підсумок
уроку. Оцінювання.
-
Що
нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
-
Що
вас вразило? Здивувало?
-
Про
що б ви ще хотіли дізнатись?
VII Домашнє завдання.
Розповідати про основні тенденції, жанри світової літератури другої
половини ХХ ст. Скласти опорний конспект.
Немає коментарів:
Дописати коментар