вівторок, 20 грудня 2016 р.

Нові тенденції у світовій літературі 1960-1970-х років: активізація провідних жанрів інтелектуальної прози, поезії, драматургії, літератури факту та вплив на белетристику; розвиток наукової фантастики та антиутопії. Переростання модернізму в постмодернізм у літературі останньої третини XX ст.

19.12                                          11 клас урок № 31
Тема. Нові тенденції у світовій літературі 1960-1970-х років: активізація провідних жанрів інтелектуальної прози, поезії, драматургії, літератури факту та вплив на белетристику; розвиток наукової фантастики та антиутопії. Переростання модернізму в постмодернізм у літературі останньої третини XX ст.
Мета: Ознайомити   із новими тенденціями у зарубіжній літературі, розвитком різних жанрів, виникненням постмодернізму в останній третині ХХ ст.; розвивати навички самостійного пошуку інформації, оформлення та її представлення, уміння визначати головне, сприймати інформацію на слух, складати опорні конспекти; виховувати  допитливість, любов до літератури, естетичні смаки, розширювати кругозір учнів.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання:  підручник, ілюстративні матеріали.
Хід уроку

І Вступна частина
1.Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ Перевірка домашнього завдання
Бесіда за питаннями:
1.     Що таке екзистенціалізм та які його ознаки?
2.     Які жанри розвивались у ІІ пол.20ст.?
3.     Які теми розвивались у ІІ пол.20ст.?
Визначати пожвавлення провідних жанрів інтелектуальної прози в 1960-70-х рр.;
Визначати  переростання модернізму в постмодернізм у літературі останньої третини ХХ ст.
ІІІ Оголошення теми та завдань уроку.
2. Робота зі словником літературознавчих термінів
Постмодернізм — напрям у літературі та мистецтві другої половини ХХ ст. Для прихильників постмодернізму характерні розчарування в ідеалах та сумніви в загальноприйнятих цінностях, критичне ставлення до раціональних засад буття, розуміння неоднозначності та суперечливості світобудови.
Провідними ознаками постмодерністського стилю є тотальне висміювання, гра з «чужим» текстом, суміш різноманітних стилів, використання елементів масової літератури тощо.
3. Повідомлення  про роман-параболу, роман-міф, роман-есе, роман-діалог, роман-біографію, роман-репортаж, роман-щоденник, роман-розслідування, «літературу факту», наукову фантастику, антиутопію
Коментар
4. Слово вчителя
«Магічний реалізм» дав світові блискучих майстрів слова, найвидатнішим серед яких є Ґабріель Ґарсія Маркес. Цей колумбійський письменник приголомшив художній світ ХХ ст. своїми романами, і найвідоміший серед них — «Сто років самотності». Звернувшись до народно-міфологічної фантастики, він створив фантастичний усесвіт, який міцно переплітається з історичними реаліями латиноамериканського континенту.
V Рефлексія
Інтерактивна вправа «Займи позицію»
http://notatka.at.ua/_pu/20/19862396.png

VI підсумок уроку. Оцінювання.
-      Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
-      Що вас вразило? Здивувало?
-      Про що б ви ще хотіли дізнатись?
VII Домашнє завдання.
Розповідати про основні тенденції, жанри світової літератури другої половини ХХ ст. Скласти опорний конспект.



Немає коментарів:

Дописати коментар