четвер, 8 грудня 2016 р.

Позакласне читання №2. Роберт Льюїс Стівенсон. «Острів скарбів». Моральні цінності.

05.12                                          6 клас урок № 27
Тема. Позакласне читання №2. Роберт Льюїс Стівенсон. «Острів скарбів». Моральні цінності.
Мета: Ознайомити   учнів із твором, розкрити його ідейну та художню цінність, головні думки; розвивати навички самостійної роботи з книгою, вміння аналізувати, висловлювати свої думки та враження; виховувати  любов до книги, прагнення сповідувати загальнолюдські морально-етичні цінності.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання:  портрет письменника, видання твору, ілюстративні матеріали до твору.
Хід уроку

І Вступна частина
1.Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ Оголошення теми та завдань уроку.
Роберт Льюїс Стівенсон. «Острів скарбів». Моральні цінності.
Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

 http://www.epwr.ru/quotauthor/358/5.jpg



 З самого раннього дитинства він захоплювався романами Вальтера Скотта, історичні твори якого були сповнені пригод і подорожей. Цікаво, що серед героїв романів великого шотландця Стівенсон знаходив своїх предків, не говорячи вже про те, що вони з В. Скоттом навіть мали спільних далеких родичів. А дід Стівенсона показував авторові «Айвенго» побудовані ним маяки.
Дід і батько письменника — морські інженери, що будували маяки, такі необхідні для урятування кораблів. Але Льюїс не міг слідувати сімейній традиції: з дитинства він багато й часто хворів, тому майже не ходив до школи, не грав з однолітками. Проте, навіть лежачи у ліжку, він не сумував, тому що вмів фантазувати. А ще батько, годинами сидячи біля хворого на туберкульоз сина, розповідав йому захоплюючі історії про відважних розбійників, відчайдушні плавання, закопані скарби.
Батьки хотіли, щоб Льюїс здобув юридичну освіту, що він і зробив, закінчивши юридичний факультет Единбурзького університету. Але, як і раніше, його приваблювала лише література. література й подорожі...
Щоправда, життя склалося так, що мандрувати йому доводилося не за власним бажанням, а через жорстоку необхідність. Спочатку, за приписами лікарів,— до м'якого клімату Франції, Голландії та Бельгії, потім — до Каліфорнії за нареченою, американкою Фанні Осборн, і на­прикінці життя — на острови архіпелагу Самоа.
Стівенсон рано почав писати й друкуватися, але успіх прийшов лише після виходу роману «Острів скарбів».
 Історія створення роману  «Острів скарбів»
http://royallib.ru/data/images/161/cover_161339.jpg
Вперше роман побачив світ у 1881 р. реакція читачів була більш ніж несподіваною — автора буквально закидали листами з проханням назвати точні координати острова, адже там залишилися скарби. Наївні сучас­ники так і не змогли повірити, що події роману — плід фантазії автора.
Як же з'явилася ця книга?
Коли вона вийшла вперше, на ній була присвята: «Містеру Л. О.» — з приміткою, що «смак і фантазія» Л. О. допомогли авторові в написанні романа. Усі подумали, що це якийсь критик, а виявилося — хлопчик, Ллойд Осборн.
Одного разу, граючись зі своїм пасинком Ллойдом, Стівенсон намалював карту острова. «Як називається ця земля?» — запитав хлопчик.
«Острів скарбів»,— не замислюючись відповів автор, навіть не підозрюючи, що він розпочав створювати свій знаменитий роман.
Кожного дня сім'я збиралася за одним столом, щоб послухати нові розділи майбутньої книги: про піратів, карту та скарби, про бунт та покинутий корабель, про сквайра Трелоні, і доктора, і повара на одній нозі. Та члени сім'ї Стівенсона не були пасивними слухачами: вони вигадували нові пригоди, підказували імена героїв та назви місцевості. Батько письменника склав список речей, що знаходився у скрині «морського вовка». А Ллойд був першим критиком і редактором «Острова скарбів».
«Острів скарбів» — найвідоміший, але не єдиний твір Стівенсона. Йому належать романи «Чорна стріла», «Володар Баллантре», «Дивна історія доктора Джекіла і містера Хайда».
Писав Стівенсон до останнього дня свого недовгого життя, скінчити яке йому довелося на полінезійському острові Самоа, що у Тихому океані. Рідні поховали його над морем, на вершині гори Веа.

ІV Рефлексія
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Продовжте речення:
У романі  найбільше враження справило на мене …, тому що…
V Підсумок уроку. Оцінювання.
1.     Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
2.     Що вас вразило? Здивувало?
3.     Про, що б ви ще хотіли дізнатись?

VI Домашнє завдання 
    Прочититати повість М.Гоголя «Ніч перед різдвом».




Немає коментарів:

Дописати коментар