неділя, 22 січня 2017 р.

Розвиток мовлення №3. А. П. Чехов «Хамелеон», «Товстий і тонкий». (усно)

18.01                              Урок №36 6 кл.
Тема. Розвиток мовлення №3. А. П. Чехов «Хамелеон», «Товстий і тонкий». (усно)
Мета: підсумувати й узагальнити знання учнів про ідейно-художні особливості  оповідань А. П. Чехова;  розвивати усне  мовлення, уміння обґрунтовувати свою думку, наводити приклади з тексту, проводити паралелі з життям; виховувати толерантність, культуру поведінки, найкращі людські якості.
Тип уроку:  розвиток усного мовлення.
Обладнання:  портрет письменника, видання твору.
Хід уроку
І Вступна частина
Створення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ Оголошення теми уроку та завдань.
Розвиток мовлення №3. А. П. Чехов «Хамелеон», «Товстий і тонкий». (усно)

1.  Умій чітко визначати предмет суперечки, обговорення, орієнтуватися на ті положення, через які ведеться спір.
2. Висловлювати свої думки та враження.

IІІ Робота над обговоренням твору.
Пам'ятка учаснику обговорення
1.         Умій чітко визначати предмет суперечки, обговорення, орієнтуватися на ті положення, через які ведеться спір.
2.         Намагайся правильно оперувати понятійним апаратом.
3.         Шанобливо стався до думок та особистості своїх опонентів.
4.         Будь витриманим, тактовним, толерантним, не перебивай співрозмовника. Не критикуй його особисті якості.
5.         Дотримуйся культури й логіки висловлювання.
6.         Добирай для доказів цікаві, переконливі факти й аргументи, приклади з літератури, із власних спостережень.
7. Вмій робити висновки й корегувати свої погляди та думки.
До золотого фонду літератури ввійшли такі твори Чехова, як «Хамелеон», «Товстий і тонкий» і багато інших. У них він викриває добровільне холопство, рабське приниження, дурість, тупість, обмеженість, бездарність, неуцтво. Чехову ненависні вульгарність, деспотизм, обивательщина, неправда, байдужість, паразитизм, добровільне рабство людей. Саме ці вади висміює письменник.
Антон Павлович переконаний, що кожна людина несе відповідальність за свою долю і ніякі життєві обставини не повинні впливати на її вибір. Письменник був упевнений, що людина стане кращою, коли їй покажуть, яка вона.
Світ чеховських героїв сьогодні вчить нас думати, відчувати, дивитися на себе з боку, жити з людьми і для людей, робити добро, бути корисним, уміти захистити себе, бачити в кожній людині гарне, радіти і сміятися так, як це робив сам Чехов. От вони, герої Чехова. Та чи можна назвати їх героями? Чиновник на прізвище Черв'яков — людина, що звикла плазувати перед вищими чиновниками, готова виконати будь-які примхи хазяїна. У театрі він ненавмисно чхнув на лисину генерала Бризжалова, що сидів попереду, і ледве не помер від страху.
Поліцейський наглядач Очумєлов з оповідання «Хамелеон», як флюгер, змінює свої рішення в залежності від того, хто є хазяїном собачки, що вкусила за палець Хрюкіна. Чехов висміює в цих героях догідництво, підлабузництво, лакейство, страх перед сильними світу цього.
ІV Домашнє завдання.
Прочитати оповідання Джека Лондона «Жага до життя».


Немає коментарів:

Дописати коментар