22.03.2017р. Урок №53, 6
клас
Тема. Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних
цінностей в оповіданні.
Мета: Ознайомити
учнів з життєвим і творчим шляхом американського фантаста Рея Бредбері, виявити
ідею та особливості психологізму оповідання „Усмішка”,розвивати уміння аналізу,
виразного читання, творчу уяву, абстрактне мислення; виховувати почуття
захоплення красою.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього.
Хід уроку
І Вступна частина
1.Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ Оголошення теми та завдань уроку.
Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні.
Знати: життєвий і творчий шлях американського
фантаста Рея Бредбері;
Вміни: аналізувати його новелу «Усмішка».
ІІІ Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.
1.
Слово вчителя: Немає, мабуть, людини, яка б не думала
про своє майбутнє, про майбутнє людства, не прагнула б хоч краєчком ока
зазирнути в нього.
2.
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
- Яким ви бачите наше суспільство, цивілізацію через
50, 100 років?
3. Слово вчителя .
Намагався уявити
майбутнє цивілізації й
американський письменник Рей Дуглас Бредбері. Його твори належать до найкової
фантастики, яка принципово вирізняється із загально фантастичної традиції тим,
що змальовує реальний світ, який перетворюється не за помахом чарівної палички,
а за законами науки.
- Яких письменників-фантастів ви знаєте ?
- А що вам діти відомо про Рея Бредбері ?(Учні
розповідають про письменника й на дошці створюють опорно-логічну схему).
Опрацювання
біографії письменника. За підручником с.194-195
1. Коментоване читання новели Р.Бредбері
2. Евристична бесіда
- Чи збулося ваше передбачення щодо змісту твору?
- Які події у світі змусили автора змалювати саме
таку картину майбутнього?
(Знищення атомними бомбами японських міст Хіросими
та Нагасакі, техногенні катастрофи, локальні війни, ворожість одних народів
стосовно інших тощо.)
- Який настрій викликає твір? Чи підходить до нього
визначення «трагічний оптимізм»? Свої міркування обґрунтуйте.
3. Слово вчителя
Картина художника Леонардо да Вінчі, адже саме про його картину
йдеться у творі «Усмішка».
4. Повідомлення про Леонардо да Вінчі та його картину «Мона
Ліза».
«Джоконда» - це диво
В італійському живописі к. ХV ст. набув широкого
розповсюдження профільний жіночий портрет. Обличчя Джоконди вирізняється
стриманістю і спокоєм. У м'якій димовій
завісі, що тане, але що оповивав обличчя і фігуру, художникові вдалося передати
відчуття безперервної мінливості людської міміки при спокійних очах Мони Лізи,
що уважно дивляться на глядача. В очних
западинах затаєність, завдяки якій видається, ніби очі нахмурені. Довкола
куточків стиснутих губ намічаються ледь вловимі тіні, які змушують повірити, що
кожну мить вони можуть розімкнутися, усміхнутися і повести ніжну розмову.
Портрет уміщено в суворий пропорційний прямокутник,
її напівфігура утворює цілісний об’єкт. Завершеності образу надають складені
руки. Звисаючі хвилясті пасма волосся гармонують із прозорою вуаллю, що ніби
стікає з пліч і співзвучно зливається з ледь помітною дорогою.
На передньому плані «Джоконди» переважають
золотисто-коричневі тони, а перспектива долини зображена смарагдово-зеленими
барвами. Все разом у «Джоконді» дуже приваблює до себе глядача, який відвідає
Квадратний зал у Луврі. Зі стіни йому дарує чарівну усмішку зовні стримана і
внутрішньо спокійна істота – Мона Ліза, наділена надприродною здатністю впливу
на людські душі та серця.
5. Робота в групах
Щоб більше встигнути побачити і зрозуміти,
розподілимося на групи, кожна з яких відвідає певну станцію, а потім поділиться
своїми враженнями та знаннями.
1-ша група прямує до станції «Історична» і з'ясовує
причини деградації людської цивілізації, зображеної в новелі.
2-га група відвідає станцію «Хлопчик Том»,
охарактеризує героя і висловить свої міркування з приводу того, чому той, на
відміну від натовпу не хотів нищити витвір мистцтва.
3-тя група подорожуватиме до станції «Усмішка», де
з'ясує, чому письменник-фантаст так назвав свій твір і яка його головна думка.
6. Обмін враженнями від подорожей груп
7. Складання пам’ятки для людства за допомогою
методу «Мозкова атака»
ІV Рефлексія.
Прийом «Продовжте речення»
-
Найбільше
мене вразило те, що…
V підсумок
уроку. Оцінювання.
-
Що нового ви
дізнались на сьогоднішньому уроці?
-
Що вас вразило?
Здивувало?
-
Про що б ви ще
хотіли дізнатись?
VI Домашнє завдання.
Опрацювати
біографію письменника.
Навчитися
виразно читати та переказувати новелу.
Зробити
ілюстрації (за бажанням).
Немає коментарів:
Дописати коментар