Архів блогу

середу, 22 березня 2017 р.

Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні.

22.03.2017р.                                    Урок №53, 6 клас
Тема.  Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні.
Мета: Ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом американського фантаста Рея Бредбері, виявити ідею та особливості психологізму оповідання „Усмішка”,розвивати уміння аналізу, виразного читання, творчу уяву, абстрактне мислення; виховувати почуття захоплення красою.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього.

Хід уроку
І Вступна частина
1.Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ Оголошення теми та завдань уроку.
 Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні.
Знати: життєвий і творчий шлях американського фантаста Рея Бредбері;
Вміни: аналізувати його новелу «Усмішка».
ІІІ Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.
1. Слово вчителя: Немає, мабуть, людини, яка б не думала про своє майбутнє, про майбутнє людства, не прагнула б хоч краєчком ока зазирнути в нього.
2. Інтерактивна вправа «Мікрофон».
- Яким ви бачите наше суспільство, цивілізацію через 50, 100 років?
3. Слово вчителя .  
Намагався уявити  майбутнє   цивілізації й американський письменник Рей Дуглас Бредбері. Його твори належать до найкової фантастики, яка принципово вирізняється із загально фантастичної традиції тим, що змальовує реальний світ, який перетворюється не за помахом чарівної палички, а за законами науки.
- Яких письменників-фантастів ви знаєте ?
- А що вам діти відомо про Рея Бредбері ?(Учні розповідають про письменника й на дошці створюють опорно-логічну схему).
Опрацювання біографії письменника. За підручником с.194-195
1. Коментоване читання новели Р.Бредбері
2. Евристична бесіда
- Чи збулося ваше передбачення щодо змісту твору?
- Які події у світі змусили автора змалювати саме таку картину майбутнього?
(Знищення атомними бомбами японських міст Хіросими та Нагасакі, техногенні катастрофи, локальні війни, ворожість одних народів стосовно інших тощо.)
- Який настрій викликає твір? Чи підходить до нього визначення «трагічний оптимізм»? Свої міркування обґрунтуйте.
3. Слово вчителя
Картина художника  Леонардо да Вінчі, адже саме про його картину йдеться у творі «Усмішка».
4. Повідомлення  про Леонардо да Вінчі та його картину «Мона Ліза».
«Джоконда» - це диво
В італійському живописі к. ХV ст. набув широкого розповсюдження профільний жіночий портрет. Обличчя Джоконди вирізняється стриманістю і спокоєм. У м'якій  димовій завісі, що тане, але що оповивав обличчя і фігуру, художникові вдалося передати відчуття безперервної мінливості людської міміки при спокійних очах Мони Лізи, що уважно дивляться на глядача.  В очних западинах затаєність, завдяки якій видається, ніби очі нахмурені. Довкола куточків стиснутих губ намічаються ледь вловимі тіні, які змушують повірити, що кожну мить вони можуть розімкнутися, усміхнутися і повести ніжну розмову.
Портрет уміщено в суворий пропорційний прямокутник, її напівфігура утворює цілісний об’єкт. Завершеності образу надають складені руки. Звисаючі хвилясті пасма волосся гармонують із прозорою вуаллю, що ніби стікає з пліч і співзвучно зливається з ледь помітною дорогою.
На передньому плані «Джоконди» переважають золотисто-коричневі тони, а перспектива долини зображена смарагдово-зеленими барвами. Все разом у «Джоконді» дуже приваблює до себе глядача, який відвідає Квадратний зал у Луврі. Зі стіни йому дарує чарівну усмішку зовні стримана і внутрішньо спокійна істота – Мона Ліза, наділена надприродною здатністю впливу на людські душі та серця. 
5. Робота в групах
Щоб більше встигнути побачити і зрозуміти, розподілимося на групи, кожна з яких  відвідає певну станцію, а потім поділиться своїми враженнями та знаннями.
1-ша група прямує до станції «Історична» і з'ясовує причини деградації людської цивілізації, зображеної в новелі.
2-га група відвідає станцію «Хлопчик Том», охарактеризує героя і висловить свої міркування з приводу того, чому той, на відміну від натовпу не хотів нищити витвір мистцтва.
3-тя група подорожуватиме до станції «Усмішка», де з'ясує, чому письменник-фантаст так назвав свій твір і яка його головна думка.
6. Обмін враженнями від подорожей груп
7. Складання пам’ятки для людства за допомогою методу «Мозкова атака»


ІV Рефлексія.
Прийом «Продовжте речення»
-         Найбільше мене вразило те, що…

V підсумок уроку. Оцінювання.
-         Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
-         Що вас вразило? Здивувало?
-         Про що б ви ще хотіли дізнатись?
VI Домашнє завдання.
Опрацювати біографію письменника.
 Навчитися виразно читати та переказувати новелу.
 Зробити ілюстрації (за бажанням).



Немає коментарів:

Дописати коментар