Архів блогу

неділю, 19 березня 2017 р.

Органічне поєднання буденного й фантастичного як характерні риси «магічного реалізму» в оповіданні «Стариган із крилами».

20.03.2017р.                                   Урок № 27, 11 клас 1 год.
Тема. Органічне поєднання буденного й фантастичного як характерні риси «магічного реалізму» в оповіданні «Стариган із крилами». 
Мета: Поглибити знання про латино-американську літературу на прикладі творчості Габріеля Гарсіа Маркеса, проаналізувати його оповідання «Стариган з крилами», визначити філософсько-етичний смисл твору та особливості «магічного реалізму», виховувати любов і повагу до оточуючих  нас людей.
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору.
Хід уроку
І Мотиваційний етап.
1.Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
   ІІ Актуалізація суб’єктивного досвіду й опорних знань.
Бесіда за питаннями:
1.Складіть хронологічну таблицю життя та творчості Г.Гарсія Маркеса.
2. Які життєві обставини сприяли формуванню його індивідуального стилю?
3.Якою була дорога до літературної слави?
4.Які його твори ви знаєте і якийз поміж них приніс письменникові всесвітнє визнання?
ІІІ Оголошення теми та завдань уроку.
Знати: поняття «магічний реалізм»;
Вміти: аналізувати оповідання «Стариган із крилами».
IV Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
Магічний реалізм» полягає в органічному поєднанні реалістичних та фантастичних рис, побутового та міфологічного погляду на життя. В літературі цього напрямку нероздільно існують уявне та дійсне. В кожному творі прихована таємниця.

Латиноамериканська література є провідною в написанні творів у стилі «магічного реалізму». А найбільш відомий автор – Гарсіа Маркес

Набув світової популярності «магічний реалізм» завдяки роману Маркеса «Сто років самотності». Хоча оповідання цього ж автора «Стариган з крилами» також має характерні риси «магічного реалізму». В творі розповідається про дивного старого, що одного дня з’являється на подвір’ї звичайної родини Пелайо. Перед цим йшов довготривалий дощ, внаслідок якого до будинків стали сповзатися краби. Це з одного боку реалістичне природне явище. Але сильний дощ має і символічну складову – потреба в очищенні від гріхів.

Дії оповідання відбуваються в звичайному селищі, де живуть типові люди. Їх образи прописані цілком реалістично з безліччю побутових деталей.

Фантастичним елементом в творі є поява в селищі дивного старого. Адже ніхто не знав, звідкіля він взявся і чому на спині має крила. Обізнана сусідка заявляє, що він ангел. Це пояснює наявність у старого крил. Проте з іншої сторони цей чоловік описується дуже реалістично. Він має скоріше образ старого жебрака, аніж ангела. Вирізняли його тільки крила та незрозуміла нікому мова.

Люди спочатку проявлять велику цікавість до неземної істоти. Одні хочуть за допомогою чарівного старого вилікувати свої хвороби, інші перевіряють його, прагнучи довести, що він звичайна людина. Прагнення людей цілком прагматичні, а отже реалістичні. Старий з крилами – уособлення дива. Але жоден так і не оцінив його. Саме тому старий в кінці оповідання відлітає з селища, адже він тут нікому не потрібен.

Фантастичною є також історія про дівчину-павука. Вона приїхала до селища разом з мандрівним цирком. Її поява зацікавила людей на стільки, що вони забули про янгола. Адже дівчина радо йшла на спілкування та й ціна за її виступ була меншою ніж за можливість поглянути на старого. Те, що люди так швидко забули про янгола, свідчить про їх моральну деградацію.

Сюжет про перетворення людей на інших істот має міфологічні витоки. Отже, до реалістичних та релігійних мотивів в творі приєднується міфологічний.

Як бачимо, в оповіданні «Стариган з крилами» органічно поєднані реальність та фантастика, звичайний, релігійний та міфологічний світогляди. Таким чином твір є яскравим прикладом «магічного реалізму».
V.Закріплення знань, умінь і навичок.
Вчитель.  Організовує диспут за темою «Визначити філософсько-етичний зміст твору».
VІ . Рефлексія.
Продовжте речення:
 Цінність оповідання  Ґарсія Маркеса "Стариган із крилами” особисто для мене в тому…

 VІІ Підсумок уроку. Оцінювання роботи учнів.
-         Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
-         Що вас вразило? Здивувало?
-         Про що б ви ще хотіли дізнатись?
VIІІ Домашнє завдання.
Опрацювати матеріал підручника  с. 212-219.



Немає коментарів:

Дописати коментар