30.11 6 клас урок №26
Тема. Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору
(казки, пісні).
Мета: Ознайомити учнів
з ідейно-художнім та виховним значенням; розвивати образне,
критичне мислення, виділяти ключові моменти; виховувати почуття милосердя, повагу до сімейних та
загальнолюдських цінностей.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: портрет письменника, видання
твору, ілюстрації до нього, підручник.
Хід
уроку
І
Вступна частина
1.Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ
Перевірка домашнього завдання.
Бесіда за питаннями:
1.Пригадайте,
хто є головними героями «Різдвяної пісні у прозі»?
2.Яким
постає перед нами Скрудж?
3.Як
персонаж змінюється? Чому?
ІІІ Оголошення теми та завдань
уроку.
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні).
виявляти
їхню роль у тексті.
ІV Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
Евристична бесіда
● Пригадайте, будь ласка, що таке:
пісня, народна казка, літературна казка?
● Яким із цих жанрів властиве
використання фантастичних мотивів? Які саме найбільш характерні для якого
жанру?
● Як ви вважаєте, чому прозовий твір
названий автором піснею? (на Різдво люди зазвичай співають пісні; також автор
називає розділи пісні куплетами).
● Назвіть, будь ласка, елементи
реального у оповіданні? (Свято і різне ставлення людей до нього. Різний побут
людей, багатих і бідних. Роздуми Скруджа про своє життя, його спогади про
самотнє дитинство).
● Що у оповіданні є фантастичним? (поява
привидів, мандрівка Скруджа у минуле, те, що диво перетворення особистості
Скруджа відбувається саме на Різдво).
1. Які елементи ріднять оповідання з
казкою? (привиди, тяжке дитинство і сирітство героя, можливість за короткий час
осягнути майже все життя; повна перемога добра над злом; магічні числа – три
появи духів).
Проаналізуємо
оточення персонажів.
— Де
відбувається дія оповідання? (у місті, у конторі Скруджа)
— Яке враження справляє це місце?
(похмуре, сумне)
— Чи впливають зміни навколо на Скруджа
і його контору? (ні, він залишається скнарою, для нього не існує ні змін, ні
свят).
— Чи випадково те, що Скрудж оточений
холодом? (не випадково, холод панує і у його душі). Проаналізуємо час у
оповіданні.
— Коли відбуваються події оповідання?
(перед Різдвом)
—
Які асоціації викликає у вас цей час? (добро, магія, диво)
— Коли Скруджа відвідує привид Марлі?
Зачитайте приклад з тексту? (Похмурим вечором: «У дворі було так темно, що
навіть Скрудж, який знав там кожен камінчик, мусив пробиратися навпомацки, а в
чорному підворітті будинку клубився такий густий туман і лежав такий товстий
шар інею, немов сам злий дух негоди сидів там, занурений у важкі думи»).
— Скільки років минуло від дня смерті
Марлі? (сім)
— Чому автор акцентує на цьому увагу?
(магічне число і магічний час).
— Коли приходить привид Давнього Різдва?
(опівночі).
— Які асоціації викликає саме цей час?
(містика, темна загадка, похмуре і надприродне).
— У який час повертається Скрудж разом
із цим привидом? Чому? (Минуле. Йому слід згадати, яким він був раніше).
—
Коли являється Дух нинішнього Різдва? (о першій годині).
— Чому саме так? (наближення до
світанку).
— Як відчуває себе Скрудж після
зникнення духів? Знайдіть цитату. («– Який же сьогодні день, яке число? –
запитався Скрудж. – Не знаю, як довго пробув я серед Духів. Не знаю. Я нічого
не знаю. Я мов новонароджене дитя. І нехай! Не біда. Воно й краще – бути
дитиною. Ура! Ура! Ура!»).
— Чому він не відчув часу? (перебував наодинці із своєю
душею, з вічністю).
V Рефлексія
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Складіть «ланцюжок теплих порад». Яким треба бути,
щоб вас не спіткала доля Марлея? Кожен з учнів називає пораду або якість
характеру.
VI підсумок уроку. Оцінювання.
-
Що
нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
-
Що
вас вразило? Здивувало?
-
Про
що б ви ще хотіли дізнатись?
VII Домашнє завдання.
Прочитати роман Даніеля Дефо «Життя і незвичайні та
дивовижні пригоди Робінзона Крузо».
Немає коментарів:
Дописати коментар