28.11 6 клас урок №25
Тема. «Різдвяна пісня в прозі». Динаміка образу Скруджа,
причини його духовного переродження.
Мета: Ознайомити учнів
із закінченням твору, допомогти усвідомити його ідейно-художнє значення ;
розвивати образне, критичне мислення, навички самостійної роботи з
художнім текстом, уміння переказувати, виділяти ключові моменти,
характеризувати героїв, висловлювати свої почуття та враження; виховувати милосердя, повагу до сімейних та
загальнолюдських цінностей, прагнення робити добро.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: портрет письменника, видання
твору, підручник, відеопрезентація.
Хід
уроку
І
Вступна частина
1.Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ
Перевірка домашнього завдання.
Бесіда за питаннями:
- Чи
любив Скрудж святкувати Різдво?
- Як він ставиться
до навколишніх?
- Як люди
ставляться до Скруджа?
- Чому навіть
собаки обминають його?
- Яке
слово для Скруджа було «найлиховіснішим»?
ІІІ Оголошення теми та завдань
уроку.
«Різдвяна пісня в прозі». Динаміка образу Скруджа, причини його духовного
переродження.
висловити
власне ставлення до Скруджа (до зміни героя і після його внутрішньої зміни);
ІV
Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу
Вчитель. Сьогодні ми підсумуємо причини казкового
переродження Скруджа. Це не так легко адже емоції героя постійно змінюються.
2. Словникова робота.
А що означає слово
переродження – зміна, оновлення.
Переродитися – стати зовсім
іншою людиною.
3. Вчитель. І так Скрудж відправляється у подорож з
духами Різдва.
Прослідкуйте, з якою метою
завітали гості до Скруджа, як змінювалися почутя героя, коли він бачив своє
минуле, теперішнє і майбутнє. Наслідки подорожі.
3. Робота в групах.
1 група. «Подорож у Минуле».
- Які картини минулого показав
Скруджові Дух минулого Різдва? Чому саме ці?
- Чи змінювалися почуття героя
від побаченого?
- Чому потрібно було покласти
руку на серце, щоб здійснити подорож у минуле?
- Що Дух хотів дати
зрозуміти Скруджу?
2 група. «Подорож у Сучасне».
- З якою метою Дух завітав до
Скруджа?
- Де побував Дух теперішнього
Різдва разам зі Скруджем?
- Які почуття він хотів
розворушити у Скруджа під час цієї подорожі?
3 група. «Подорож у Майбутнє».
- З якою метою відвідує
Дух майбутнього Різдва Скруджа?
- Чому Дух не хотів говорити
зі Скруджом?
- Чому цей гість справив на
Скруджа найбільше враження?
Учні складають схему: мета
Духа – почуття Скруджа – наслідок.
4. Вчитель. Отже, Скрудж пригадав
своє минуле, дізнався, що про нього думають оточуючі, побачив свою смерть
і зрозумів, що на нього чекає самотність, герой зрозумів свої помилки.
5. Вчитель.
- Як Скрудж спокутує
минуле, теперішнім і майбутнім?
- Чи змінилося його ставлення
до Різдва, до оточуючих його людей?
Як бачимо зірка Різдва
вселила в душу Скруджа немеркнуче світло, очистила від зла, відродила і серце
героя. Під впливом Різдвяної подорожі воно розтало і стало іншим. Яким
саме?
Вчитель:Отже, Скрудж не тільки на словах, а й усіма своїми
вчинками доводить, що він переродився.
Є така народна мудрість: «Якщо у тебе горе, поділися ним із другом, і у тебе
залишиться половина горя. Коли у тебе щастя, поділися ним, і матимеш вдвічі
більше щастя».
А які прислів'я чи приказки про добро знаєте ви? (Літературна гра «Добери приказку»). Орієнтовні відповіді:
1. Хто не чинить лихого, тому не страшно нічого.
2. Не одежа красить людину, а добрі діла.
3. Робиш добро — не кайся, робиш зло — зла й сподівайся.
4. Все добре переймай, а зла уникай.
5. Хто людям добра бажає, той і собі має.
6. А доброму скрізь добре.
Вчитель. Так
закінчується «Різдвяна пісня в прозі», яку сам Діккенс назвав «повістю про
переродження людини, яка понад усе цінувала дзвін монет». Отже, кожен із нас
відповідає перед Богом за свої вчинки. Скоро і ми будемо святкувати Різдво —
єдиний з усіх днів, коли ширшають вузькі серця; найкращий в році, добрий,
веселий, привітний день!»
Смисл Різдва
Бувають дні, як одкровення Боже,
Благословіння зоряних небес,—
Коли на себе справжніх ми похожі,
\ в нас Ісус воістину воскрес.
Коли світліють скривлені обличчя, Збагнувши суть духовного буття,
І хочеться подумати про вічність, А не про тлінь короткого
життя.
У дні такі завіт прадавній з Богом
У серці, що відкрилось, ожива...
І ми в собі народжуємось знову
Під знаком світлоносного Різдва.
О. Ніколенко
Тож нехай різдвяний дзвін розбудить замкнені людські душі так, як розбудив душу
Скруджа. Запам'ятайте слова Ч.Діккенса: «Май душу, май серце, і будеш людиною
на всі часи!».
V Рефлексія
«Продовжте речення”.
-
Різдво для мене – це…
VІ
Підсумок уроку. Оцінювання.
1) Які труднощі довелося перебороти Ч.
Діккенсові на шляху до слави?
2) Під яким псевдонімом він випустив
свій перший твір?
3) З якою традицією пов'язано створення
«Різдвяних оповідань»?
4) Який підзаголовок має твір «Різдвяна
пісня у прозі»?
5) Який художній прийом використовує
автор у цьому творі?
VIІ Домашнє завдання
Знати зміст усього твору.
Немає коментарів:
Дописати коментар