05.10 Урок №10,
11 клас 2 год
Тема.
Своєрідність
світобачення та його художнє втілення в оповіданні Франца Кафки «Перевтілення».
Грегор Замза та його родина. Особливості стилю письменника.
Мета:
Ознайомити з ідейно-художніми особливостями оповідання Франца Кафки
та його стилю; розвивати навички
роботи з текстом; виховувати почуття гуманізму, доброти, родинні почуття.
Тип уроку:систематизації, узагальнення та повторення вивченого
матеріалу.
Обладнання: підручник В.Я.Звиняцьковський, видання твору, портрет
Франца Кафки.
Хід
уроку
І Вступна частина
1.Забезпечення емоційної
готовності учнів до уроку.
ІІ Перевірка домашнього
завдання
Написання самостійної роботи:
І – варіант.
1. Розкажіть про суспільно-історичний розвиток світу в пер.
пол. ХХ ст. і поміркуйте про його неоднозначні зв’язки
з культурним процесом.
2. Дайте стислі психологічні портрети сестри та батьків
головного героя Грегора Замзи «Перевтілення».
3. Складіть хронологічну таблицю життя та творчості Франца
Кафки.(коротко)
ІІ – варіант.
1. Назвіть основні риси модернізму.
2. Що таке «гротеск». Знайдіть в оповіданні «Перевтілення»
елементи гротеску.
3. Як ви думаєте, чому однією з провідних у творчості
письменника Франца Кафки стала тема самотності людини у ворожому їй світі?
ІІІ – варіант.
1.Як ви розумієте поділ культури на елітарну й масову.
2.Дайте визначення поняття «міфотворчість». Як це поняття пов‘язане з
оповіданням «Перевтілення».
3. Вкажіть автобіографічні мотиви в оповідання Ф.Кафки «Перевтілення».
VІ
– варіант.
1. Дайте визначення поняття «експресіонізм». Знайдіть
характерні риси цього напряму в оповіданні «Перевтілення».
2. Від яких слів походить термін «авангардизм». Що він
означає у мистецтвознавстві.
3. Як взаємопов’язані його життєвий і творчий шлях Франца
Кафки? Де письменник міг брати матеріал для своїх творів?
ІІІ Оголошення теми та завдань
уроку.
Своєрідність світобачення та його
художнє втілення в оповіданні Франца Кафки «Перевтілення». Грегор Замза та його
родина. Особливості стилю письменника.
1.
Назвати
характерні особливості індивідуального стилю письменника Франца Кафки.
2.
Висловити
судження про особливості стосунків Грегора з його родиною.
IV Сприйняття і засвоєння учнями навчального
матеріалу.
Бесіда за змістом твору
1. Грегор Замза- головний герой твору. Що з ним трапилося?
2. Що вражає в його перевтіленні?
3. Як ми дізнаємося про події у творі?
4. Яким був Грегор до перетворення?
5. Який це тип людини, на вашу думку?
6. Як ставився Грегор до своєї родини? Що він для неї
зробив?
7. А як поставилися до Грегора ті, хто був його сім’єю? Як змінювалися їх стосунки з часом?
8. Що спонукає Грегора піти з життя?
9. Що, на вашу думку найстрашніше у творі?
10.
Чи
мав герой шанси на спасіння?
11.
У
чому суть іронії письменника? Чи зменшує вона трагічну силу страждань Грегора?
12.
Яка
головна метафора твору?
Робота в групах. Визначення ролі деталей в оповіданні
Завдання для 1-ї групи. Дібрати цитати про інтер’єр, що оточує
Грегора, зробити висновки.
Завдання для 2-ї групи. Визначити які кольори зустрічаються у творі, які
переважають; пояснити їх символічне значення.
Завдання для 3-ї групи. Визначити роль музики у творі.
Висновок. Грегор Замза – «маленька людина» ,безсила перед
жорстокістю світу і його абсурдністю, але до кінця зберігає шляхетність,
гідність та інші найкращі людські якості.
V Рефлексія
Виконання завдань підручника (№1,2 І
рівень с.68)
VІ підсумок уроку. Оцінювання.
-
Що нового ви дізнались
на сьогоднішньому уроці?
-
Що вас вразило?
Здивувало?
-
Про що б ви ще
хотіли дізнатись?
VIІ Домашнє завдання
1.
Підготуватись
до розвитку мовлення. Написати твір.
Немає коментарів:
Дописати коментар