Архів блогу

неділя, 19 лютого 2017 р.

Г.Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома». Образи дядька Тома, Елізи, Джорджа Гарріса, Джорджа Шелбі, Євангеліни (Єви).

13.02                                    Урок №43, 6 клас.
Тема.Г.Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома». Образи дядька Тома, Елізи, Джорджа Гарріса, Джорджа Шелбі, Євангеліни (Єви).
Мета: Проаналізувати образи твору, визначити їх роль у розкритті проблематики роману; розвивати навички характеристики персонажу, уміння аргументувати свою думку, вміння працювати в групі; формувати вдумливого, компетентного читача.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього.
Хід уроку
І Вступна частина
1.Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ Перевірка домашнього завдання
Бесіда за питаннями:
1.          Оповідь твору  розпочинається із розмови містера Шеллі та Гейлі про ……. ( купівлю-продаж рабів)
2.          Еліза служила у будинку…… (містера Шелбі)
3.          Джорж Гарріс, чоловік Елізи, працював на фабриці мішковини і винайшов машину ……. (для тіпання коноплі)
4.          Переслідувачі були зовсім близько. Еліза дико крикнула і одним стрибком опинплась на… (крижині)
5.          Найкращим працівником містера Шелбі був….(дядько Том)
6.          Її вироби із маїсової муки були справжніми шедеврами кулінарного мистецтва. Чиї вироби? ( тітоньки Хлої)
7.          Вперше Том побачив Еву на …. ( на палубі корабля)
8.          Евангеліна стояла з батьком біля поручнів палуби і раптом втративши рівновагу…. ( впала за борт)
9.          Перед смертю Ева підстригла своє волосся і……..(подарувала локони всім неграм)
10.      Том був проданий у Новому Орлеані і потрапив ……..(на бавовняні плантації до Легрі)
11.     Кассі та Евеліна, обдуривши Легрі, сховались на…….. (горищі)
12.     Свідком смерті дядька Тома став …….. (Джордж Шелбі)
ІІІ Оголошення теми та завдань уроку.
Г.Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома». Образи дядька Тома, Елізи, Джорджа Гарріса, Джорджа Шелбі, Євангеліни (Єви).
IV Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
1. Робота в зошитах. Заповнення таблиці.

Герої роману «Хижина дядька Тома»
Позитивні герої
Негативні герої
Том
Хлоя
Еліза
Дж.Гарріс
Джордж Шелбі
Евеліна

Гейлі
Меркс
Локер
Саймон Легрі
Сембо
Квімбо
1.     Презентація результатів. Коментар учнями свого рішення.

2.     Робота в групах. Складання портфоліо героїв.
     1. Портрет героя.
      2. Соціальний стан.
      3. Здібності та інтереси.
      4. Життєві погляди та цінності.
      5. Вчинки.
      6. Риси характеру.
      7. Ставлення до рабства.  

 4. Презентація роботи груп.
                                                  
Група 1
Портфоліо дядька Тома
1.     «Дужий, широкий в плечах, з типово африканськими рисами обличчя».
2.      Раб
3.     Вивчає Біблію, вчиться писати.
4.     Згідно християнських принципів: терпіти і не озлобитися.                                                     
5.     Рятує Єву, підкладає бавовну Люсі, щоб відвернути її покарання.
6.     Чесний, надійний, кмітливий, розумний, добродушний, довірливий, милосердний.
7.     Смиренно несе тягар рабства, покладає надію на Бога.
Група 2
Портфоліо Джорджа Гарріса
1.     « Молодий мулат. Тримався вільно, вражав своєю красою і мужністю».
2.     раб
3.     Великий талант при відсутності технічної освіти.                                   
4.     Всі люди рівні, ніхто не повинен принижувати особистість. Прагнення до освіченості.
5.     Справжній бунтарський вчинок проти рабства – втеча, пізніше –місіонерська діяльність.
6.     Розумний, винахідливий, сміливий, терплячий, бунтівник.
7.     Вірить, що з рабством буде покінчено. Виступає на захист свого придушеного рабством народу.
Група 3
Портфоліо Елізи
1.     «Років 25. Великі темні очі з довгими віями, шовкові чорні кучері,  
струнка фігура, ніжні руки».
2.     Рабиня
3.     Добросовісно виконує обов’язки служниці у місіс Шелбі, любить понад усе свою сім’ю.
4.     Мріє бути вільною, працювати, справжнє щастя для неї –  сім’я.
5.     Виявляє справжній героїзм при втечі.
6.     Працьовита, релігіозна, смілива, відчайдушна, віддана, любляча мати і дружина.
7.     Ненавидить рабство.


V Рефлексія.
Продовжте речення:
Ø Чи має людина право розпоряджатися долею, життям іншої людини
VІ підсумок уроку. Оцінювання.
-         Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
-         Що вас вразило? Здивувало?
-         Про що б ви ще хотіли дізнатись?
VIІ Домашнє завдання.
Знати характеристику головних героїв.



2 коментарі: