Архів блогу

неділя, 19 лютого 2017 р.

Г.Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома». Образи дядька Тома, Елізи, Джорджа Гарріса, Джорджа Шелбі, Євангеліни (Єви).

13.02                                    Урок №43, 6 клас.
Тема.Г.Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома». Образи дядька Тома, Елізи, Джорджа Гарріса, Джорджа Шелбі, Євангеліни (Єви).
Мета: Проаналізувати образи твору, визначити їх роль у розкритті проблематики роману; розвивати навички характеристики персонажу, уміння аргументувати свою думку, вміння працювати в групі; формувати вдумливого, компетентного читача.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього.
Хід уроку
І Вступна частина
1.Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ Перевірка домашнього завдання
Бесіда за питаннями:
1.          Оповідь твору  розпочинається із розмови містера Шеллі та Гейлі про ……. ( купівлю-продаж рабів)
2.          Еліза служила у будинку…… (містера Шелбі)
3.          Джорж Гарріс, чоловік Елізи, працював на фабриці мішковини і винайшов машину ……. (для тіпання коноплі)
4.          Переслідувачі були зовсім близько. Еліза дико крикнула і одним стрибком опинплась на… (крижині)
5.          Найкращим працівником містера Шелбі був….(дядько Том)
6.          Її вироби із маїсової муки були справжніми шедеврами кулінарного мистецтва. Чиї вироби? ( тітоньки Хлої)
7.          Вперше Том побачив Еву на …. ( на палубі корабля)
8.          Евангеліна стояла з батьком біля поручнів палуби і раптом втративши рівновагу…. ( впала за борт)
9.          Перед смертю Ева підстригла своє волосся і……..(подарувала локони всім неграм)
10.      Том був проданий у Новому Орлеані і потрапив ……..(на бавовняні плантації до Легрі)
11.     Кассі та Евеліна, обдуривши Легрі, сховались на…….. (горищі)
12.     Свідком смерті дядька Тома став …….. (Джордж Шелбі)
ІІІ Оголошення теми та завдань уроку.
Г.Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома». Образи дядька Тома, Елізи, Джорджа Гарріса, Джорджа Шелбі, Євангеліни (Єви).
IV Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
1.     Робота в групах. Складання портфоліо героїв.
     1. Портрет героя.
      2. Соціальний стан.
      3. Здібності та інтереси.
      4. Життєві погляди та цінності.
      5. Вчинки.
      6. Риси характеру.
      7. Ставлення до рабства.  
Портфоліо Джорджа Шелбі
1.     « В дитинстві – веселий, жвавий тринадцятилітній хлопчик», пізніше- «високий стрункий юнак, молодий хазяїн».
2.     Аристократ
3.     Цікавиться справами маєтку після смерті батька.
4.     Не цурається спілкуватися із рабами нарівних, читає їм і тлумачить Біблію, цінує справжню дружбу з Томом.
5.     Знаходить Тома, захоронює, відпускає всіх своїх рабів на волю.
6.     Імпульсивний, емоційний, наполегливий, розумний.
7.     Відмовляється від рабства як ганебного явища своєї держави.
Портфоліо Евангеліни (Еви)
1.     «Благородна постава, легке, як хмарка, золотисто-каштанове волосся, глибокий погляд голубих очей з густими, довгими віями. Здавалась якоюсь неземною істотою».
2.     Аристократка.
3.     Тягнеться до прекрасного, віруюча.
4.     Позбавлена егоїзму, «зло не пристає до неї», поважає людей незалежно до расової приналежності.
5.     Любить всіх слуг, товаришує із негритянкою Топсі, просить у батька звільнити негрів.
6.     Добра, співчутлива, милосердна, толерантна, щедра, «ангелочок».
7.     Закуті в кайдани негри викликали смуток , жаль, співчуття.
5. Підсумкова бесіда.
- Як ви розумієте слова епіграфу?
- Які ідеї втілено в образах Елізи та Джорджа Гаррісів? (Ідеї мужності, поваги до людини)   
                                    
- Що втілюють образи Тома та Евангеліни? (Моральну чистоту, людяність)
-  Пригадайте епізод смерті Тома. Які  почуття охоплюють вас при читанні?
- В чому актуальність твору?


1.     Проблемне завдання. Чи існують проблеми расової неприязні, рабства у сьогоднішньому суспільстві?
V Рефлексія.
Продовжте речення:
Ø Чи має людина право розпоряджатися долею, життям іншої людини
VІ підсумок уроку. Оцінювання.
-         Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
-         Що вас вразило? Здивувало?
-         Про що б ви ще хотіли дізнатись?
VIІ Домашнє завдання.
Знати характеристику головних героїв.




Немає коментарів:

Дописати коментар