27.02 Урок №47, 6
клас 2 год.
Тема.
Мацуо Басьо. Хайку.
Зображення станів природи в ліриці поета. Роль художньої деталі. Підтекст.
Мета: Ознайомити учнів із своєрідністю
японської культури, творчість Басьо, дати визначення поняття «хоку» та його
жанрових ознак; дати короткі відомості про життя і творчість Мацуо Басьо; розвивати
навички виразного читання, усного малювання та асоціативного мислення;
формувати вміння цілісного аналізу тексту; навчати учнів розкривати головну
ідею твору; виховувати повагу й інтерес до самобутньої культури Японії,
почуття дружби й краси, спостережливість, вдумливість.
Тип
уроку: комбінований урок.
Обладнання:
портрет письменника, видання твору, ілюстрації до творів.
І Мотиваційний етап.
1.Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ Актуалізація суб’єктивного досвіду й
опорних знань.
Бесіда
за питаннями:
·
Яким запам’ятався вам японський
поет Мацуо Басьо?
·
Що таке хоку?
·
Які образи природи використовує у своїх віршах Мацуо Басьо?
·
Які настрої хоку?
ІІІ Оголошення теми та завдань уроку.
Ознайомитись із своєрідністю японської культури
IV Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
На
минулому уроці ми з вами говорили про дивовижну країну – Японію. Її ще
називають країною вранішнього сонця. З давніх давен вона оповита серпанком
загадковості. Японські традиції, світосприйняття, культура суттєво
відрізняються від європейських і вражають гармонійним злиттям людини з
природою, надзвичайною чутливістю японців до краси. Однією з особливостей японської культури е її тривалий розвиток в
ізоляції. На культуру і менталітет японців великий вплив справило острівне
положення країни, а також стихійні лиха (землетруси, тайфуни, цунамі), що
знайшло відображення в ставленні японців до природи як до живої істоти. Вміння
захоплюватися миттєвою красою природи є особливістю національного характеру.
Тільки в Японії можна бути присутнім на таких святах, як День милування
квітучою сакурою, свято споглядання повного місяця, першого снігу, червоного
листя клена або хризантем. Саме так: «милування осіннім листям», «милування
місяцем», «милування тихими снігами», «милування квітами».
V Рефлексія.
Продовжте речення:
VІ Підсумок
уроку. Оцінювання роботи учнів.
-
Що нового ви
дізнались на сьогоднішньому уроці?
-
Що вас вразило?
Здивувало?
-
Про що б ви ще
хотіли дізнатись?
VIІ Домашнє
завдання.
Спробуйте
намалювати ілюстрацію до одного з хайку, уміти пояснити свій задум.
Немає коментарів:
Дописати коментар