Архів блогу

неділя, 26 лютого 2017 р.

Мацуо Басьо. Хайку. Зображення станів природи в ліриці поета. Роль художньої деталі. Підтекст.

27.02                                    Урок №47, 6 клас 2 год.
Тема. Мацуо Басьо. Хайку. Зображення станів природи в ліриці поета. Роль художньої деталі. Підтекст.
Мета: Ознайомити учнів із  своєрідністю японської культури, творчість Басьо, дати визначення поняття «хоку» та його жанрових ознак; дати короткі відомості про життя і творчість Мацуо Басьо; розвивати навички виразного читання, усного малювання та асоціативного мислення; формувати вміння цілісного аналізу тексту; навчати учнів розкривати головну ідею твору; виховувати повагу й інтерес до самобутньої культури Японії, почуття дружби й краси, спостережливість, вдумливість.
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до творів.
Хід уроку
І Мотиваційний етап.
1.Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
   ІІ Актуалізація суб’єктивного досвіду й опорних знань.
Бесіда за питаннями:
·                      Яким запам’ятався вам японський поет Мацуо Басьо?
·                     Що таке хоку?
·                     Які образи природи використовує у своїх віршах Мацуо Басьо?
·                     Які настрої хоку?

ІІІ Оголошення теми та завдань уроку.
Ознайомитись  із  своєрідністю японської культури
IV Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
  На минулому уроці ми з вами говорили про дивовижну країну – Японію. Її ще називають країною вранішнього сонця. З давніх давен вона оповита серпанком загадковості. Японські традиції, світосприйняття, культура суттєво відрізняються від європейських і вражають гармонійним злиттям людини з природою, надзвичайною чутливістю японців до краси. Однією з особливостей японської культури е її тривалий розвиток в ізоляції. На культуру і менталітет японців великий вплив справило острівне положення країни, а також стихійні лиха (землетруси, тайфуни, цунамі), що знайшло відображення в ставленні японців до природи як до живої істоти. Вміння захоплюватися миттєвою красою природи є особливістю національного характеру. Тільки в Японії можна бути присутнім на таких святах, як День милування квітучою сакурою, свято споглядання повного місяця, першого снігу, червоного листя клена або хризантем. Саме так: «милування осіннім листям», «милування місяцем», «милування тихими снігами», «милування квітами».
V Рефлексія.
Продовжте речення:
  Мене зацікавило…
 VІ Підсумок уроку. Оцінювання роботи учнів.
-         Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
-         Що вас вразило? Здивувало?
-         Про що б ви ще хотіли дізнатись?
VIІ Домашнє завдання.
Спробуйте намалювати ілюстрацію до одного з хайку, уміти пояснити свій задум.









Немає коментарів:

Дописати коментар