Архів блогу

неділя, 19 лютого 2017 р.

Ідеї доброти, поваги до людини, мужності, толерантності.

08.02                                    Урок №42, 6 клас.
Тема.  Ідеї доброти, поваги до людини, мужності, толерантності.
Мета: Навчати учнів відбирати необхідний матеріал, давати оцінку вчинкам героїв; розвивати навички переказу тексту, творчі здібності учнів; виховувати в школярів активну життєву позицію, непримиренність до зла.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього.
Хід уроку
І Вступна частина
1.Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ Перевірка домашнього завдання
Бесіда за питаннями:
1)Які два полюси людей показала в своєму творі Гаррієт Бічер-Стоу? За якими ознаками вони роз­поділені таким чином? Хто підтримує цей розподіл?
(Люди поділені на рабів і рабовласників за кольором шкіри, товщиною гаманця, походженням. Цей розподіл підтриманий законом, суспільною думкою, державною системою).
         2) Хто з рабів уособлює світогляд письменниці? (Том – виразник поглядів Гаррієт Бічер-Стоу, яка вважала, що християнська релігія приведе рабів і рабовласників до єдності.)
             3) Чому Легрі ненавидить Тома, гарного й відповідального працівника? (Том стійкий, духовно не підкорений. Легрі відчував свою безпомічність у стосунках з Томом.)
ІІІ Оголошення теми та завдань уроку.
Викриття жорстокості і расової неприязні в романі.
IV Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
1.     Ідейно-художній аналіз твору
n  Визначення теми роману (викриття антигуманної суті рабовласницької системи; відображення жорстокого ставлення господарів до рабів; зіткнення моралі рабовласників і негрів)
n  Визначення проблематики твору (проблема релігії та віри в Бога; несправедливе законодавство; проблема взаємин між господарями та рабами; «добрі» і «злі» хазяї» проблема взаємин у сім’ї)
n  Визначення ідеї твору (миритися з існуючими життєвими порядками не можна. Вихід є – християнська релігія)
2.     Слово вчителя
Основна ідея твору була б неможливою, якби не існувало таких життєвих цінностей, як доброта, мужність, толерантність, повага до людини.
3.     Дослідницька робота
n  Довести, що образ Тома – характер літературний, а, наприклад, Хлої – типовий.
n  Словникова робота
Характер літературний – художній образ, який концентрує в собі типові риси певної групи людей, залишаючись при цьому яскраво індивідуальним, неповторним.
(Можлива відповідь учнів: Г.Бічер-Стоу створила такі характери, зокрема в образі Тома. Він уособлює всі найкращі риси гноблених, це людина, яка є зразком досконалості духу)
Характер типовий – образ людини з яскраво вираженими індивідуальними рисами, властивими людям певного соціального середовища.
(Можлива відповідь учнів: Наприклад, образ Хлої – це образ рабині. Її індивідуальні риси – доброта, лагідність, моральна чистота, чесність, доброзичливість – поєднані з рисами, притаманними більшості невільників: покірність, бажання догодити хазяїнам, відповідальне ставлення до праці)
V Рефлексія.
Продовжте речення:
Ø Чи має людина право розпоряджатися долею, життям іншої людини
VІ підсумок уроку. Оцінювання.
-         Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
-         Що вас вразило? Здивувало?
-         Про що б ви ще хотіли дізнатись?
VIІ Домашнє завдання.
Написати твір-мініатюру «Гляди, не забудь – людиною будь!».




Немає коментарів:

Дописати коментар