25.01 Урок №38,
11 клас , 2 год.
Тема.
Проблема
вибору людини в межовій ситуації та особистої відповідальності за цей вибір у
романі Альбера Камю «Чума».
Мета:
Допомогти учням з’ясувати різні можливості морального вибору
людини в межовій ситуації; розвивати навички філософського прочитання
твору; характеристики героїв; виховувати почуття відповідальності за
свій моральний вибір, прагнення до самопізнання та самовдосконалення.
Тип уроку:
комбінований урок.
Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього.
Хід
уроку
І Вступна частина
1.Забезпечення емоційної
готовності учнів до уроку.
ІІ
Перевірка домашнього завдання
Бесіда за питаннями:
1.
Схарактеризуйте екзистенціалізм
як філософію та літературне явище.
2.
Знайдіть у романі «Чума» риси
екзистенціалізму.
ІІІ Оголошення теми та завдань
уроку.
Проблема вибору людини в
межовій ситуації та особистої відповідальності за цей вибір у романі Альбера
Камю «Чума».
1.
Висловлювати особливе ставлення до проблем, що піднімаються у творі, аргументуючи свою
точку зору прикладами і цитатами з тексту.
IV Сприйняття і засвоєння учнями навчального
матеріалу.
—
За певних умов кожна людина опиняється в
ситуації вибору. Одна намагатиметься перехитрити долю, друга удаватиме, що взагалі
не помічає проблем, третя почне шукати оптимальні виходи зі складної ситуації.
Кожний із цих виборів буде, за філософією екзистенціалістів, свідчити про
рівень самосвідомості, моральної чистоти.
А. Камю в романі «Чума» зіставляє різні типи
людської психіки. Для кожного з героїв твору настає час прозріння, коли оголюється
справжня цінність людського буття, коли вже не залишається жодних ілюзій.
Якими ж є герої роману? Який моральний вибір вони роблять? Це ми з’ясуємо,
попрацювавши на уроках.
V Рефлексія
Продовжте речення:
•
3 героїв роману «Чума» найбільше
враження справив на мене...
VІ підсумок уроку. Оцінювання.
-
Що нового ви
дізнались на сьогоднішньому уроці?
-
Що вас вразило?
Здивувало?
-
Про що б ви ще
хотіли дізнатись?
VIІ Домашнє завдання
Скласти характеристику героїв твору, висловлювати
про них свою думку.
Немає коментарів:
Дописати коментар