Архів блогу

неділя, 19 лютого 2017 р.

Збірка «Листя трави», її провідні теми й мотиви. Звернення до вільного вірша (верлібру)

15.02                                    Урок № 22.
Тема.  Збірка «Листя трави», її провідні теми й мотиви. Звернення до вільного вірша (верлібру).
Мета: Допомогти учням усвідомити ідейно-художні особливості поезій       В. Вітмена, їх новаторський характер, своєрідність та естетичну цінність; розвивати навички аналізування ліричних творів, висловлювання своїх суджень та їх обґрунтовування; виховувати естетичні смаки, прагнення до пізнання світу й себе в ньому.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього.
Хід уроку
І Вступна частина
1.Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ Перевірка домашнього завдання
Бесіда за питаннями:
(самостійна робота)
           - Які соціальні умови виникнення декадансу ?
- Дайте визначення поняття “декаданс”.
     - Які особливості декаденського світосприйняття ?
     - Як ви розумієте термін “чисте мистецтво” ?
- Які течії існували в російській поезії другої половини XIX століття ?            
     - Які принципи теорії “чистого мистецтва” відобразилися у творчості А.Фета і Ф.Тютчева ?
     - Висловіть власне ставлення до творчості поетів, які працювали в період середини 19ст.
У який час та де жив і творив Волт Вітмен? (II половина XIX століття, у США)
2. З якої родини походив? (Ремісників, батько — тесля)
3. Яку освіту здобув? (Шкільну неповну)
4. Назвіть три його основні професії. (Друкар, редактор, учитель)
5. Як називається головна книга В. Вітмена? («Листя трави»)
6. Скільки видань витримала ця книга? (Дев’ять)
7. Ким вважали американці Вітмена? (Своїм пророком)
8. Яке філософське вчення найбільше вплинуло на Вітмена? (Трансценденталізм)
9. Який вірш Вітмен присвятив своєму кумирові — президентові Лінкольну, відгукнувшись на його трагічну загибель? («О капітане мій, капітане!»)
10. Яким віршовим розміром послуговувався Вітмен? (Верлібром)
11. У чому полягала громадянська свідомість, гуманізм поета під час Громадянської війни у США? (Служив у військовому відомстві, допомагав у шпиталях, ризикуючи здоров’ям)
12. Коли Волт Вітмен досяг найгучнішої слави? (Коли поета вже не стало.)
ІІІ Оголошення теми та завдань уроку.
Збірка «Листя трави», її провідні теми й мотиви. Звернення до вільного вірша (верлібру).
 Усвідомити ідейно-художні особливості поезій       В. Вітмена, їх новаторський характер, своєрідність та естетичну цінність;
IV Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
1. Слово вчителя
Усе в ній було незвичним — тематика, образи, характер, віршування, а головне — могутня, титанічна, усесильна постать поета. У ній переплелися романтичні й реалістичні, натуралістичні й символістські тенденції. Це — справа життя Волта Вітмена, збірка «Листя трави». Звідки така дивна назва? Якщо ви не бачили листя у трави, то, можливо, просто неуважно вдивлялися, не зливалися душею з природою? Адже листя трави — реальність «трансцендентна».
Один із кращих творів поета — «Пісня про себе».
Ліричний герой усвідомлює власну причетність до всього, що відбувається, почувається краплиною «океану натовпу». Зливаються воєдино його доля, доля нації, історичний досвід людства.
2. Виразне читання уривків зі збірки В. Вітмена «Листя трави»
3. Словникова робота. Пояснення малознайомих слів за питаннями учнів.
4. Обмін враженнями від прочитанного.
5. Евристична бесіда.
♦ Чому поет чує саме пісні, оглядаючи життя трудової Америки?
♦ Чи є краса, на вашу думку, у праці звичайних трудівників?
♦ Чи можна, на вашу думку, бути щасливим, не посідаючи помітного місця у суспільстві?
♦ У чому, на думку автора, полягає гармонія Всесвіту? Яку роль відіграє в ній людина?
♦ Як поет пояснює, що таке «трава»? Чи поділяєте ви таку думку?
6. Самостійна робота. Складання тез за підручником (або за лекцією вчителя) про особливості поетичної творчості Вітмена.
7. Робота в зошитах.
Учні записують у зошити визначення верлібру.
Міні-дослідження
У ч и т е л ь. Прокоментуйте висловлювання В. Вітмена: «Читач завжди мусить брати на себе свою частку роботи — тією ж мірою, якою я виконую свою. Я прагну не так утвердити або ж розвинути ту чи ту тему, як ввести тебе, читачу, до атмосфери цієї теми, цієї
думки, аби ти сам здійснив звідти свій політ».

V Рефлексія.
Продовжте речення:
  Для мене поезія Вітмена відкрила…
• Мене вразило…
• Я думаю, що «Листя трави» — це…
VІ підсумок уроку. Оцінювання.
-         Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
-         Що вас вразило? Здивувало?
-         Про що б ви ще хотіли дізнатись?

VIІ Домашнє завдання.  Уміти аналізувати твори поета.

Немає коментарів:

Дописати коментар