Архів блогу

субота, 5 листопада 2016 р.

Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування в романі Жуля Верна.

24.10                                          6 клас урок №15
Тема. Ж. Верн «Пятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування в романі Жуля Верна.
Мета: Ознайомити  учнів із життям і творчістю французького письменника Жуля Верна, історією створення, сюжетом роману «П’ятнадцятирічний капітан »; розвивати образне мислення, навички самостійної роботи з художнім текстом, виділення ключових епізодів, висловлення своїх думок та вражень; виховувати  духовну стійкість, оптимістичне світобачення, наполегливість у навчанні та праці.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання:  портрет письменника, видання твору, підручник О.М. Ніколенко.
Хід уроку
І Вступна частина
1.Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ Оголошення теми та завдань уроку.
  Ж. Верн «Пятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування в романі Жуля Верна.
ІІІ Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
 Ж.Верн - відомий французький письменник народився 8 лютого 1828 року у портовому містечку Нанті в родині адвоката. Батько мав власну контору і мріяв, що син продовжить його справу. Але хлопець мріяв про море.
Початкову освіту Ж.Верн здобув у приватній школі. У 1847 році отримав диплом бакалавра у нантському королівському ліцеї і поїхав у Париж.
У Парижі він вивчав право. На витрати батько виділяв 100 франків щомісяця. І Ж.Верн змушений був тратити їх досить обачно.
З середини XIX століття Франція, як багато інших країн Європи, переживає справжній розквіт науки, який позначається сенсаційними технічними і географічними відкриттями. Ж.Верн виявляє неабиякий інтерес до новинок природничої і технічної літератури. Його перша книжка присвячена темі наукових відкриттів.
Разом з тим він захоплюється театром.
- До 35 років Ж.Верн обіцяє батькові стати відомим письменником. Багато працює, часто міняє місце роботи.
Та ось на початку 1863 року світ побачив роман  «П'ять тижнів на повітряній кулі», який нарешті приніс автору світове визнання.
- Ж.Верна справедливо називають «всесвітнім мандрівником». Він створив багатотомну серію романів  «Незвичайні пригоди», в яких розповів про природу різних кліматичних зон, флору і фауну, звичаї народів планети Земля. До серії увійшло понад 60 романів. Найвідоміші з них:  «20 тисяч льє під водою»,  «Діти капітана Гранта»,  «П'ятнадцятилітній капітан»,  «Шлях на місяць»,  «Навколо Місяця»,  «Чорна Індія» і інші.
Слово вчителя.
Отже, ми дізнались, що Ж.Верн написав серію пригодницьких романів, які об'єднує спільна назва  «Незвичайні подорожі».
Давайте запишемо поняття роман, пригодницький роман, повість, композиція.
Рома́н великий за обсягом, складний за будовою епічний твір, у якому широко охоплені життєві події, глибоко розкривається історія формування характерів багатьох персонажів.
Приго́дницький рома́н  — роман, сюжет якого насичений незвичайними подіями й характеризується їхнім несподіваним поворотом, великою динамікою розгортання.
Повість — епічний прозовий твір (рідше віршований), який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням.

Композиція — побудова твору, доцільне поєднання всіх його компонентів у художньо-естетичну цілісність, зумовлену логікою зображеного, представленого читачеві світу, світоглядною позицією, естетичним ідеалом, задумом письменника, каноном, нормами обраного жанру, орієнтацією на адресата.

Слово вчителя. Захоплені сучасники називали Ж.Верна  «всесвітнім мандрівником, провидцем, винахідником без майстерні».
-       Що ж винайшов Ж.Верн, ви дізнаєтесь, якщо пройдете лабіринтом.
-       А розплутавши клубок, прочитаєте, де саме відбуваються події, описані у творах письменника.


ІV Рефлексія
 «Мікрофон”.      
- Що запам'яталось вам на сьогоднішньому уроці?

V Підсумок уроку. Оцінювання.
-    Про що ви дізналися? 
-    Що найбільше вас зацікавило? 
-    Які нові слова ви почули на уроці? Поясніть їхнє значення.
VI Домашнє завдання 
1. Опрацювати матеріали підручника с.42-43.
2. Вивчити конспект уроку.


Немає коментарів:

Дописати коментар