Архів блогу

субота, 5 листопада 2016 р.

Єгипетські міфи. Як Тефтун покинула Єгипет.

03.10                              Урок №9
Тема. Єгипетські міфи. Як Тефтун покинула Єгипет.
Мета:Ознайомити  учнів з уявленнями єгипетського народу про світ, відображений у міфах; розвивати образне, критичне мислення, навички самостійної роботи з підручником, виразного читання та коментування текстів, висловлення своїх думок та вражень; виховувати почуття пошани до духовної спадщини інших народів, прагнення сповідувати загальнолюдські цінності.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання:збірки міфів ілюстрації до них, підручник О.М. Ніколенко.
Хід уроку
І Вступна частина
Створення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ Перевірка домашнього завдання
Бесіда за питаннями:
1. Що нового ви дізналися про культуру Давньої Індії?
2. Назвіть богів і богинь Давньої Індії та сфери їхнього впливу.
3. Якою є тематика проаналізованих на уроці давньоіндійських міфів?
4. Які спільні риси є у вивчених вами міфів різних народів? Чим можна це пояснити? 
ІІІ Оголошення теми уроку та завдань.
Єгипетські міфи. Як Тефтун покинула Єгипет.
1.     Ознайомитися особливостями  культури Єгипту.
2.     Переказувати найвідоміші міфи, розкривати їхній загальнолюдський зміст.
3.     Характеризувати популярні міфологічні образи.
IV Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
Слово вчителя
    Однією з найдавніших держав на Землі є Давній Єгипет. Єгипетське Царство, що складалося з Верхнього та Нижнього Царств, виникло в долині ріки Ніл у ІУ-ІП тис. до н. е.
За свою історію ця держава пережила кілька розпадів через чвари між окремими областями та напади кочівників. Унаслідок цього утворилося спочатку Середнє, а потім Нове Царство.
Єгиптяни збудували систему зрошувальних споруд, прибор­кавши Ніл, завдяки чому країна стала житницею Давнього Сходу. Вони залишили світові величні піраміди й храми, Численні наукові досягнення. Давньоєгипетські вчені створили карти зоряного неба та сонячний календар, за яким рік мав 365 днів і поділявся на 12 міся­ців по ЗО днів у кожному. Медики Давнього Єгипту досягли визнач­них успіхів у галузі медицини, оволоділи мистецтвом муміфікації.
Краще зрозуміти культуру давніх єгиптян можна через їхні релігійні уявлення, що відобразилися в міфології. Формування єги­петської міфології розпочалося у УІ-ГУ тис. до н. е. У кожній об­ласті (номі) склався свій пантеон і культ богів, втілених у небесних світилах, каменях, деревах, птахах, зміях тощо.
Вищим культом був культ сонячного божества. Тож неви­падково Єгипет називали «країною Сонця», а фараонів — «си­нами Сонця». Головним божеством був бог Сонця на ймення Ра. Важливим вважався також культ помираючого і воскресаючого бога Осіріса.
Майже всіх богів давні єгиптяни зображували людьми з голо­вами тварин або птахів. Так бог родючості Апіс зображувався з голо­вою бика, богиня кохання Баст — кішки, богиня долі Ісіда — корови, богиня вологи Тефнут — левиці, бог царства мертвих Анубіс — шакала.
Виразне читання міфу «Як Тефнут покинула Єгипет»
1.Хто така Тофнут? (У єгипетській міфології Тефнут — богиня І, (донька Ра. Після того як був створений світ, Тефнут синіли Оком Ра  Сонячним Оком, берегинею справедливості)
2. Чому Тефнут покинула Єгипет? (Вона посварилася з бать­ком.)
3. Яке лихо почалося в країні, коли Тефнут пішла? (Оскільки Тефнут була богинею вологи, то, коли вона пішла, у країні почалася посуха. Усі потерпали від спраги і голоду.)
4. Як Ра вирішив зарадити біді, що спіткала Єгипет? (Він по­кликав до себе бога повітря Шу та бога мудрості Тота і на­казав їм повернути Тефнут додому.)
Переказ тексту
Розкажіть, як вдалося повернути богиню вологи.
Запитання до учнів
1. Які особисті якості допомогли богам Шу і Тоту вмовити Тефнут повернутися додому?
2. Які риси характеру богині вологи ви можете назвати, про­читавши міф?
3. Яке явище природи пояснювали давні єгиптяни за допомогою міфу про богиню Тефнут? (Посуху.)
4. Символом чого став шлюб Тефнут і Шу? (Символом родючості та врожаю.)
Завдання учням
Розкажіть, чого, на вашу думку, може навчити нас міф про Тефнут. (Сварки завжди мають негативні наслідки, тож краще їх уникати. Мудрість, розсудливість і винахідливість зарадять будь-якій біді.)


V Рефлексія.
Що нове вам відкрилося про Стародавній Єгипет?
VІ Підсумок уроку. Оцінювання.
-         Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
-         Що вас вразило? Здивувало?
-         Про що б ви ще хотіли дізнатись?
VIІ Домашнє завдання.
   Підготуватись до розвитку мовлення. Написати твір на тему «Мій улюблений міф».





Немає коментарів:

Дописати коментар