Архів блогу

субота, 5 листопада 2016 р.

Міф про Геракла.

21.09                                         Урок №6
Тема. Міф про Геракла.
Мета уроку: Ознайомити учнів з міфами про Геракла; розвивати образне та логічне мислення, навички самостійної роботи з книгою, уміння читати й переказувати, виділяти ключові епізоди, робити висновки; виховувати почуття поваги до загальнолюдських цінностей, прагнення сповідувати їх.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання: підручник О.М. Ніколенко.
Хід уроку
І Вступна частина
1.     Створення емоційної готовності учнів до уроку
ІІ Перевірка домашнього завдання
Бесіда за питаннями:
1.     Хто такий Прометей?
2.     Яку значну послугу він зробив Зевсові?
3.     Як Прометей обманув Зевса?
4.     Розкажіть про історію про викрадення вогню.
ІІІ Оголошення теми уроку та завдань.
 Міф про Геракла.
1.     Ознайомитись зі змістом міфу
2.     Охарактеризувати головного героя.
3.     Що титан зробив для людей.

IV Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріал
     У Давній Греції героями називали людей або напівбогів, які уславилися видатними вчинками, подвигами, їх наділяли іде­альними рисами. Найсильніпїим з героїв вважався Геракл. Про нього склали безліч міфів, які продовжують жити і до сьогодні.
     1. Чим особливий подвиг Геракла, про який ви щойно прочитали? (Це перший подвиг героя.)
2. Що відомо про Йєменського лева? (Це було чудовисько, по­родження Тіфона (звіра зі спіома зміїними головами) та Єхидни (напівжінки-напівзмії, що привела на світ пса Цербера, Химеру, Лернейську гідру). Звір був надзвичайно великим і спустошував околиці, вбиваючи тварин і людей.)
3. Чому лева називали «Йєменським»? (Бо він жив поблизу міста Немея.)
4. Знайдіть у тексті та зачитайте опис лева.
5. Визначте, який прийом використовується для опису чудо­виська. (Гіпербола.)
6.Наведіть інші приклади гіперболи у міфові.
7. Які якості Геракла (фізичні та духовні) виявилися під час бою із чудовиськом?
8. Що герой зробив із шкурою вбитого лева? (Геракл зняв із звіра шкуру та з -того часу постійно носив її замість обладунків, бо вона була надзвичайно міцною.)
9. Як Геракл відзначив перемогу над левом? (Після перемоги над чудовиськом Геракл приніс жертву Зевсові і заснував у пам'ять про свій перший подвиг немейські ігри.)
     Немейські ігри — це загальногрецьке свято, яке відбува-иося в середині літа в Немейській долині (північно-східна область V Стародавній Греції) кожні два роки. Справлялися вони на честь Отчі Зевса. Під час ігор, що тривали кілька днів, чоловіки зма-гплися в бігу, боротьбі, кулачному бою, метанні диска і списа, й тнкож у перегонах на колісницях. На час змагань оголошувався ІІІІгнльний мир у всій Греції.
    1. Яким за рахунком був подвиг Геракла, про який ви щойно прочитали? (Сьомим.)
2. Куди довелося вирушити Гераклові, щоб здійснити сьомий подвиг? (На острів Крит.)
3. Що вам відомо про Критського бика? (Цареві Крита Міносу послав бика бог морів Посейдон. Мінос мав принести його в жертву Посейдонові, але не зробив цього. Тоді бик вирвався із загону і став бігати островом, знищуючи все на своєму шляху.)
4. Як Гераклові вдалося приборкати бика? (Він зловив його, сів на його широку спину і переплив через море з Криту на Пелопоннес.)
5. Як поводив себе Еврисфей, побачивши бика, якого привів йому Геракл? (Еврисфей звелів відпустити звіра, бо хотів присвятити його своїй покровительці Гері.)
6. Що відомо про подальшу долю бика? (Зачувши волю, шале­ний бик понісся через увесь Пелопоннес на північ і згодом з'явився неподалік від Афін, на Марафонському полі. Там його вбив афінський герой Тесей.)
      Давні греки надзвичайно шанували Геракла. Кожне місто хо­тіло похвалитися тим, що герой гостював у ньому бодай один день. Геракла любили більше, ніж богів, пам'ятаючи, що він колись був людиною.
На честь героя влаштовувалися свята — гераклеї.
Подвиги" Геракла були улюбленими темами античного мисте­цтва. Про нього складали пісні й писали п'єси. Образ героя опису­вали у своїх трагедіях давньогрецькі драматурги Софокл і Еврипід.
На честь героя споруджували храми, вівтарі й статуї. Епізоди з його життя були усталеними темами для скульпторів.
У зоряну ніч можна побачити Геракла на небі: його ім'ям на­зване одне із сузір'їв. А поряд із ним знаходиться сузір'я Гідри — тієї потворної багатоголової істоти, яку вбив герой.
Давньоримський варіант імені Геракла — Геркулес — увій­шов до крилатих висловів: «дійти до Геркулесових стовпів» — ді­йти до краю; «геркулесова праця» — тяжка праця.
Образ Геракла знайшов втілення у численних творах митців різних епох.
Учитель може використати слайди №3-8 із презентації «Міфологічні образи врізних
видах мистецтва»".
Героя зображували на своїх картинах Рафаель, П. П. Рубенс та багато інших живописців. У літературі образ Геракла використовували Ж. Ротру, Ж. Ф. Мармонтель та навіть сучасні популярні письменни-ки-фантасти Г. Л. Олді (Д. Громов і О. Ладиженський). Дужий на­півбог надихав і композиторів — Й. С. Баха, А. Вівальді та інших.
Минають століття, а образ Геракла не втрачає популярності. За мотивами міфів про героя знімають мультфільми, фільми та серіали. Так його подвиги насправді залишаються безсмертними.
V Рефлексія.
-         На мою думку, найцікавішим і найкориснішим для людей був подвиг Геракла…
VІ Підсумок уроку. Оцінювання.
-         Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
-         Що вас вразило? Здивувало?
-         Про що б ви ще хотіли дізнатись?
VIІ Домашнє завдання.
1. Опрацювати матеріали підручника с.13-14.
2. Прочитати міф про Геракла.


Немає коментарів:

Дописати коментар