Архів блогу

субота, 5 листопада 2016 р.

Грецькі міфи. Міф про Прометея.

14.09                               Урок №4
Тема. Грецькі міфи. Міф про Прометея.
Мета уроку: Ознайомити учнів з давньогрецьким міфом про Прометея; розвивати навички роботи з текстом; виховувати вдумливого читача.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання: підручник О.М. Ніколенко.
Хід уроку
І Вступна частина
1.     Створення емоційної готовності учнів до уроку
ІІ Перевірка домашнього завдання
Бесіда за питаннями:
1.     Дайте визначення поняттю міф.
2.     Чим міф відрізняється від казки.
3.     Назвіть основні тематичні групи міфів.
4.     Охарактеризуйте популярні міфологічні образи.
5.     Дайте визначення поняттю міфологічний образ.
6.     Дайте визначення поняттю мотив.
ІІІ Оголошення теми уроку та завдань.
Грецькі міфи. Міф про Прометея.

IV Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріал
Що вам відомо про Прометея? (Прометей — це титан, син богині справедливості і правосуддя Феміди й титана Іапета, якого Зевс скинув у Тартар.
У суперечці між богами і людьми Прометей посів позицію захисника і покровителя людей, за що був тяжко покараний Зевсом.)
У перекладі з грецької Prometheus означає «провидець».
http://notatka.at.ua/_pu/8/s89994657.jpg
- Розкажіть, як жили люди до втручання Прометея.
-Чи піклувався про людей Зевс? (Ні, він був байдужий до їхньої долі.)
- Хто вирішив прийти на допомогу людям? (Титан Прометей)
- Чого навчив Прометей людей? (Прометей навчив людей приборкувати вогонь, будувати світлі житла, плавати на човнах, добувати мідь, срібло і золото, знаходити шлях за зорями і за летом птахів, лікувати цілющим зіллям, напинати вітрила, полювати лісову звірину, приручати тварин)
- Чому Зевс розгнівався на Прометея? (Прометей обдурив Зевса, обравши дляжертви богам кістки, прикриті лискучим жиром, а людям залишив м’ясо, сховане під тельбухами. Зевс обурився через те, що смертні їстимуть м’ясо, а на шану богам спалюватимуть кістки.)
- Якою була помста Зевса? (Він залишив людей без вогню. Вони жили у темних домівках, не могли зігрітися та приготувати їжу.)
- Як порушив заборону Зевса Прометей? (Він пробрався до палацу Зевса та
викрав вогонь для людей.)
 Робота з текстом
- Знайдіть цитату, в якій ідеться про покарання Прометея. (Від слів «У шаленій нестямі…» до слів «…шматував могутнє Прометеєве тіло».)
- Наведіть цитати, що зображують сміливість і незламність Прометея.

- Хто з героїв міфу співчуває Прометею? (Гефест, океаніди, Океан, Феміда)
- Чому Зевс вирішив визволити Прометея? (Хотів дізнатися таємницю своєї смерті, яка була відома лише тираноборцю.)
- У чому полягала ця таємниця? (Син Феміди, з якою збирався одружитися Зевс, повинен був бути сильнішим від свого батька. Якби весілля відбулося, Зевс загинув би від руки свого сина, так само, як і його батько Кронос.)
- Хто зміг пом’якшити серце невблаганного Прометея і переконати його відкрити таємницю? (Це змогла зробити лише мати героя — Феміда, яка, гірко плачучи, просила його врятувати самого себе.)
- Хто прийшов визволити титана? (Легендарний герой Геракл, за наказом Зевса, відшукав тираноборця, вбив орла та розірвав Прометеєві пута.)
Прометей відкриває галерею так званих «віч­них» образів, до яких постійно звергатиметься людство. Так, давньогрецький драматург Есхіл присвятив титанові ряд тра­гедій, з яких збереглася лише одна — «Прометей закутий». За нової епохи образ Прометея знаходимо в німецького письмен­ника XVIII ст. Гете, англійського — Шеллі, він надихав сла­ветних майстрів пензля Мікеланджело, Тіціана, Рібейру, Сальватора Розу, композиторів Бетховена, Ліста, Танеєва, Скрябіна.. З деякими з цих творів ми будемо знайомитися у старших класах. Сьогодні ж поговоримо про те, як уславили Прометея в Україні. Згадаємо твори визначних українських майстрів слова, які належать до різних епох, але котрі, втім, поєднані образом титана-богоборця. Йтиметься про поеми «Кавказ» Т.Г. Шевченка і «Прометей» А.С.Малишка.
V Рефлексія.
1.     Сьогодні на уроці я дізнався…
2.     Сьогодні на уроці я зрозумів …
3.     Сьогодні на уроці я засвоїв …
VІ Підсумок уроку. Оцінювання.
-         Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
-         Що вас вразило? Здивувало?
-         Про що б ви ще хотіли дізнатись?
VIІ Домашнє завдання.
1. Опрацювати матеріали підручника с.13-14.

2. Прочитати міф про Геракла.

Немає коментарів:

Дописати коментар