Архів блогу

понеділок, 14 листопада 2016 р.

Проблема рабства в романі. Описи природи.

14.11                                          6 клас урок №20
Тема.

Проблема рабства в романі. Описи природи.
Мета: Ознайомити  учнів із другою частиною твору глибше усвідомити значення піднятих у творі проблем, розкрити образи героїв у їхньому розвитку; розвивати  образне, логічне мислення, навички самостійної роботи з художнім текстом, виді лення ключових епізодів, висловлення своїх думок про проблеми та вражень від них, знаходити їхній відгук у сьогоденні; виховувати  волелюбність у досягненнісвоєї мети.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання:  портрет письменника, видання твору, підручник.
Хід уроку
І Вступна частина
1.Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ Перевірка домашнього завдання.
Бесіда за питаннями:
1.     Чому Дік Сенд продовжував залишатися капітаном і на суші?
2.     Який новий персонаж з являється у творі?
3.     Які нові випробування випадають на долю мандрівників? Як вони до них ставилися? Що їм допомагало долати труднощі?
ІІІ Оголошення теми та завдань уроку.
Проблема рабства в романі. Описи природи.
1.Визначити роль описів природи у творі. 
ІV Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
Бесіда
·     Із яким ганебним та страшним явищем знайомить нас Ж. Верн, автор роману «П’ятнадцятирічній капітан» ?
·     Як він описує рабство і його наслідки у главі «Работоргівля»?
·     Хто міг стати рабом у XIX ст.?
·     Яким чином герої роману, вільні люди, американці, потрапили у рабство?
·     Чому «Пілігрим» збився з курсу?
·     Як герої опинилися в центральній частині Анголи?
·     Як герої роману зрозуміли, де вони знаходяться?
·     Що таке термітник?
·     Яка страшна знахідка відкрила старому негру Тому їхнє місцезнаходження?

Найстрашніші картини змальовують долю призначених до продажу рабів. Розповісти про це письменник довіряє Діку Сенду. Перебуваючи поміж рабів, він веде щоденник.
·     Що саме пише Дік Сенд?
·     Яку роль у звільненні героїв відіграв Геркулес?
·     Про які риси характеру це свідчить?
·     Яке ваше ставлення до Геркулеса?
·     У романі зображено зловісні фігури торговців живим товаром, «чорним деревом». Назвіть їх. Хто заслуговує на найбільшу зневагу?
·     Як інші герої роману ставляться до рабства.
Висновок. Завдання твору — дати уявлення читачам про трагічну долю населення Чорного континенту.
Вчитель. Велика кількість людей засуджували рабство. Серед них був Девід Лівінгстон, історична особа, яку Ж. Верн увів в роман. Девід Лівінгстон не тільки досліджував Африку, а й любив її стражденний народ, співчував йому.
·     Що ви ще про нього знаєте? Як особисто ви ставитеся до рабства?

У роман «П’ятнадцятирічний капітан» Жуль Верн ввів персонаж дивакуватого вченого, в житті якого існує лише один єдиний інтерес – наука. Завдяки цьому персонажеві автору вдається наповнити роман найточнішими описами природи тропічної Африки, на узбережжі якої опинився Дик Сенд с пасажирами шхуни після її загибелі.
Герої майже всіх пригодницьких романів французького письменника  – це відважні і сміливі люди, які у будь-яких обставинах прагнуть дізнатися більше про людей і оточуючий їх світ. Письменник і сам досить часто робить відступи для того, щоб розповісти про багатства африканської тропічної природи, таємниці океану і Всесвіту. Один з найпопулярніших персонажів романів Ж. Верна – трохи дивакуватий учений, в якості якого в творі «П’ятнадцятирічний капітан» виступає кузен Бенедикт. Завдяки йому автор отримує можливість пояснювати усі природні явища і описувати природу з науковою точністю. Однак ми бачимо, що навіть найрозумніший вчений не може знати усього, а найкращі знання для кожної людини – це її життєвий досвід. Безмежний світ відкриває людині лише деякі свої таємниці, а неприборкана природа назавжди залишається сильніше людини.
V Рефлексія
Продовжте речення:
        Незвичайне враження справило на мене...

VІ підсумок уроку. Оцінювання.
-         Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
-         Що вас вразило? Здивувало?
-         Про що б ви ще хотіли дізнатись?
VIІ Домашнє завдання
Підготуватись до розвитку мовлення.


Немає коментарів:

Дописати коментар