Архів блогу

субота, 5 листопада 2016 р.

Новаторство драматурга Генріка Ібсена, художні особливості його твору «Ляльковий дім». Роль письменника в розвитку нової європейської драматургії («ібсенізм»).

19. 09.                                   11 клас (2 год) урок №5
Тема. Новаторство драматурга Генріка Ібсена, художні особливості його твору «Ляльковий дім». Роль письменника в розвитку нової європейської драматургії («ібсенізм»).
Мета: Ознайомити  учнів з новаторськими рисами у творчості драматурга, художні особливості п’єси; розвивати  аналітичне, образне мислення, уміння висловлювати свої думки та толерантно їх відстоювати, наводячи цитати й приклади з тексту; виховувати  повагу до людської гідності, особистості, прагнення до самовдосконалення.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору.
Хід уроку
І Вступна частина
1.     Створення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ Перевірка домашнього завдання
Бесіда за питаннями:
1.     Дайте визначення п’єси  «Ляльковий дім» як соціально-психологіної драми.
2.     Охарактеризуйте образ Нори.
ІІІ Оголошення теми уроку та завдань.
Новаторство драматурга Генріка Ібсена, художні особливості його твору «Ляльковий дім». Роль письменника в розвитку нової європейської драматургії («ібсенізм»).   
1.     Визначити роль письменника в розвитку нової європейської драматургії («ібсенізм»).   
3.     Висловити особисте ставлення до проблем, що піднімаються у творі.
IV Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
     «Чоловік і жінка, немов цар і цариця, увінчані кожен своєю короною. І він, і вона правлять своїм світом посеред роду людського. У кожного з них — свої особливі права. Чоловік — це зовнішній бік світу, а жінка — внутрішній, прихований; чоловік завойовує і підкоряє, а жінка як невичерпне підземне джерело, яке дає силу дереву життя», — говорив мудрець Еліягу Кі. Ми можемо із цим погоджуватися чи не погоджуватися, але всі, напевне, визнають ту істину, що чоловік і жінка — рівноправні представники роду людського, які не можуть обійтися одне без одного. Тому несправедливо, коли хтось когось уважає істотою нижчого сорту, рангу. Це довела ібсенівська героїня Нора, яка, не зважаючи на традиції та існуючу мораль, різко виступила проти приниження її особистості. «Ляльковий дім» їй не підійшов. Про це та багато іншого — сьогодні на уроці.
  ♦ У чому полягає символічність назви п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім»?
♦ Розшифруйте ланцюжок «дочка о лялька-жінка о людина-борець».
♦ Доведіть, що «Ляльковий дім» — соціально-психологічна драма.
♦ Визначте риси «нової драми».
       Внесок Г. Ібсена в розвиток театру надзвичайно вагомий і розмаїтий, тож не дивно, що під його впливом перебували як представники соціально-критичного театру (Г. Гауптман, Б. Шоу, Д. Голсуорсі), так і драматурги-символісти (М. Метерлінк). Виник навіть термін «ібсенізм».
Проте Ібсен став новатором не лише в драматургії. Він був сміливим мислителем, який не боявся переоцінювати загальновизнані ідеали. М. Бердяєв, відомий російський філософ, підкреслював радикалізм і максималізм його сумнівів: «Ібсен із геніальною гостротою відчув і поставив проблему особистої долі та проблему конфлікту творчості й життя». Цілком закономірно, що ім’я Ібсена завжди згадують поряд з іншими володарями думок і порушниками спокою того часу.
V Рефлексія
Закінчіть речення:
• Я зрозумів (зрозуміла)…
• Сімейне щастя в родині Хельмерів, на мою думку, не склалося тому, що…
• Новаторство Ібсена полягає в тому…

VI підсумок уроку. Оцінювання.
-         Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
-         Що вас вразило? Здивувало?
-         Про що б ви ще хотіли дізнатись?

VII Домашнє завданняПідготуватися до бесіди з позакласного читання; прочитати п’єсу А. П. Чехова «Вишневий сад».


Немає коментарів:

Дописати коментар