Архів блогу

неділя, 27 листопада 2016 р.

«Різдвяна пісня в прозі». Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

28.11                                          6 клас урок №25
Тема. «Різдвяна пісня в прозі». Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.
Мета: Ознайомити  учнів із закінченням твору, допомогти усвідомити його ідейно-художнє значення ; розвивати  образне, критичне мислення, навички самостійної роботи з художнім текстом, уміння переказувати, виділяти ключові моменти, характеризувати героїв, висловлювати свої почуття та враження; виховувати  милосердя, повагу до сімейних та загальнолюдських цінностей, прагнення робити добро.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання:  портрет письменника, видання твору, підручник, відеопрезентація.
Хід уроку
І Вступна частина
1.Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ Перевірка домашнього завдання.
Бесіда за питаннями:
-   Чи любив Скрудж святкувати Різдво?
-   Як він ставиться до навколишніх?
-   Як люди ставляться до Скруджа?
-   Чому навіть собаки обминають його?
-    Яке слово для Скруджа було «найлиховіснішим»?

ІІІ Оголошення теми та завдань уроку.
«Різдвяна пісня в прозі». Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.
висловити власне ставлення до Скруджа (до зміни героя і після його внутрішньої зміни);

ІV Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу
 Вчитель. Сьогодні ми підсумуємо причини казкового переродження Скруджа. Це не так легко адже емоції героя постійно змінюються.
2. Словникова робота.
А що означає слово переродження – зміна, оновлення.
Переродитися – стати зовсім іншою людиною.
3. Вчитель. І так Скрудж відправляється у подорож з духами Різдва.
Прослідкуйте, з якою метою завітали гості до Скруджа, як змінювалися почутя героя, коли він бачив своє минуле, теперішнє і майбутнє. Наслідки подорожі.
3. Робота в групах.
1 група. «Подорож у Минуле».
- Які картини минулого показав Скруджові Дух минулого Різдва? Чому саме ці?
- Чи змінювалися почуття героя від побаченого?
- Чому потрібно було покласти руку на серце, щоб здійснити подорож у минуле?
-  Що Дух хотів дати зрозуміти Скруджу?
2 група. «Подорож у Сучасне».
- З якою метою Дух завітав до Скруджа?
- Де побував Дух теперішнього Різдва разам зі Скруджем?
- Які почуття він хотів розворушити у Скруджа під час цієї подорожі?
3 група. «Подорож у Майбутнє».
- З якою метою  відвідує Дух майбутнього Різдва Скруджа?
- Чому Дух не хотів говорити зі Скруджом?
- Чому цей гість справив на Скруджа найбільше враження?
Учні складають схему: мета Духа  – почуття Скруджа – наслідок.
4. Вчитель. Отже, Скрудж пригадав своє минуле, дізнався, що  про нього думають оточуючі, побачив свою смерть і зрозумів, що на нього чекає самотність, герой зрозумів свої помилки.
5. Вчитель.
- Як  Скрудж спокутує минуле, теперішнім і майбутнім?
- Чи змінилося його ставлення до Різдва, до оточуючих його людей?
Як бачимо  зірка Різдва вселила в душу Скруджа немеркнуче світло, очистила від зла, відродила і серце героя. Під впливом Різдвяної подорожі воно розтало і стало  іншим. Яким саме?
   Вчитель:Отже, Скрудж не тільки на словах, а й усіма своїми вчинками доводить, що він переродився.
           Є така народна мудрість: «Якщо у тебе горе, поділися ним із другом, і у тебе залишиться половина горя. Коли у тебе щастя, поділися ним, і матимеш вдвічі більше щастя».
           А які прислів'я чи приказки про добро знаєте ви? (Літературна гра «Добери приказку»). Орієнтовні відповіді:
1. Хто не чинить лихого, тому не страшно нічого.
2.  Не одежа красить людину, а добрі діла.
3.   Робиш добро — не кайся, робиш зло  зла й сподівайся.
4. Все добре переймай, а зла уникай.
5. Хто людям добра бажає, той і собі має.
6. А     доброму скрізь добре.
Вчитель. Так закінчується «Різдвяна пісня в прозі», яку сам Діккенс назвав «повістю про переродження людини, яка понад усе цінувала дзвін монет». Отже, кожен із нас відповідає перед Богом за свої вчинки. Скоро і ми будемо святкувати Різдво — єдиний з усіх днів, коли ширшають вузькі серця; найкращий в році, добрий, веселий, привітний день!»
Смисл Різдва
Бувають дні, як одкровення Боже,
Благословіння зоряних небес,—
Коли на себе справжніх ми похожі,
\ в нас Ісус воістину воскрес.
Коли світліють скривлені обличчя, Збагнувши суть духовного буття,
 І хочеться подумати про вічність, А не про тлінь короткого життя.
У дні такі завіт прадавній з Богом
У серці, що відкрилось, ожива...
І ми в собі народжуємось знову
Під знаком світлоносного Різдва.
О. Ніколенко
          Тож нехай різдвяний дзвін розбудить замкнені людські душі так, як розбудив душу Скруджа. Запам'ятайте слова Ч.Діккенса: «Май душу, май серце, і будеш людиною на всі часи!».
          V Рефлексія
 «Продовжте речення”.      
-         Різдво для мене – це…

VІ Підсумок уроку. Оцінювання.
1)           Які труднощі довелося перебороти Ч. Діккенсові на шляху до слави?
2)           Під яким псевдонімом він випустив свій перший твір?
3)           З якою традицією пов'язано створення «Різдвяних опові­дань»?
4)           Який підзаголовок має твір «Різдвяна пісня у прозі»?
5)           Який художній прийом використовує автор у цьому творі?

VIІ Домашнє завдання 
Знати зміст усього твору.


Немає коментарів:

Дописати коментар