Архів блогу

неділя, 20 листопада 2016 р.

Контрольний класний твір. Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан». Основні думки твору.

21.11.                                 6 клас урок № 22
Тема. Контрольний класний твір.  Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан». Основні думки твору.
Мета: повторити, узагальнити вивчене з метою контролю та корекції; розвивати  писемне мовлення учнів, учити визначати головне й деталі, висловлювати власні думки, аналізуючи художні твори, обґрунтовувати власні твердження; виховувати  найкращі людські якості.
 Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.
Обладнання:  художні тексти.
Хід уроку
І Вступна частина.
1.     Створення емоційної готовності учнів до уроку
ІІ Оголошення теми уроку та завдань.
Контрольний класний твір.  Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан». Основні думки твору.
1.     Правильність написання твору.
2.     Орієнтовний обсяг твору.
ІІІ Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу .
Коментар –інструктаж  вчителя до написання твору
Обирання тем
1.     «Мої враження від роману  «Пятнадцятирічний капітан»».
2.      Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан». Основні думки твору.
3.     Дік Сенд – привабливий образ у романі Ж. Верна «Пятнадцятирічний капітан».
Вчитель. Хочу наголосити на деяких вимогах до написання твору:
1. Мовне оформлення – орфографічна і пунктуаційна грамотність, лексичне багатство: оригінальність, наявність влучних і невеликих за обсягом цитат.
2. Вступ має бути оригінальним та інтригуючим.
3. Викладати думки потрібно у певному порядку.
4. Логіка мислення має розвиватися від конкретного до загального і навпаки.
5. Глибоке розкриття теми.
6. Власні думки слід аргументувати, для чого необхідно використовувати короткі та чіткі цитати.
7. До характеристик якісного твору належать: стислість, емоційність, наявність логічного висновку.
8. Дайте оцінку життєвих поглядів письменника.
 9. Визначте, яка авторська позиція перегукується з вашою.
Написання контрольного твору. Ø
1.Самостійне складання учнями плану твору. Ø
2.Написання роботи в чорновому варіанті. Ø
3.Редагування й переписування твору начисто. Ø
4. Самостійна перевірка написаного. Ø
5.Здача робіт вчителю для перевірки.

Жуль Верн — один із моїх найулюбленіших письменників. У творах французького класика науково-фантастичної та пригодниць­кої літератури мене приваблює не тільки захопливі пригоди голов­них героїв, а й їх уміння протистояти життєвим негараздам. Особ­ливо вразив мене герой на ім’я Дік Сенд, якого всі поважно назива­ли п’ятнадцятирічним капітаном.
Насправді, коли шхуна-бриг «Пілігрим» вирушила для полю­вання на китів у південних морях, Діку Сенд виповнилося лише п’ятнадцять років, проте він вже мав багатий життєвий досвід.
Цікаво, що колись і сам Жуль Верн мріяв про морські подорожі. Відомий навіть такий факт: коли майбутньому письменнику випов­нилося дванадцять років, він, одягшись юнгою, пробрався на шху­ну «Коралі», що мала відпливати до Індії.
Хлопець вже уявляв неосяжні простори Атлантики, невідомі острови, але раптом на кораблі з’явився батько й забрав маленького мандрівника додому.
Можливо, коли письменник створював роман «П’ятнадцятиріч­ний капітан», він подумки повертався до тих давніх часів, згадував свою невдалу спробу підкорити морські простори. А згадуючи, вига­дав свою так і нездійснену пригоду.
Вже на перших сторінках роману ми знайомимося із головним героєм — п’ятнадцятирічним капітаном.
Хлопець був сиротою й виховувався у дитячому будинку. Ніхто не знав його справжнього імені, адже Діком його назвали на честь жалісливого перехожого, який знайшов на вулиці малюка. А прізви­ще Сенд, що перекладається з англійської як «пісок», — на згадку про місце, де його знайдено: «на ріжку піщаної коси Сенді-Гук, що утворює вхід до порту Нью-Йорк у гирлі річки Гудзон».
На відміну від своїх однолітків Дік був дуже серйозним і відпо­відальним. У його очах пломеніла рішучість. Він міг вже-ориймати рішення і доводити свої задуми до кінця. Хлопець рано усвідомив своє становище, тому вирішив попри все стати справжньою люди­ною. Дік Сенд навчався постійно і не хотів зупинятися на досягну­тому.
На думку письменника: «Хто з дитячих літ усвідомив, що пра­ця — це закон життя, хто змалу знає, що хліб заробляється тільки в поті чола, той завжди готовий на великі справи і в свій день знай­де і волю, і силу, щоб їх здійснити». Ці ключові слова, які розкри­вають характер головного героя.
Дік Сенд — юнак відповідальний. Опинившись у скрутному ста­новищі, він здатен не тільки приймати рішення, а й досягати своєї мети. Внаслідок нещасного випадку він стає капітаном великого судна. Він усвідомлює, наскільки безпорадними є всі ті, хто зали­шився на палубі, — п’ятилітній Джек, його мати місіс Уелдон, вря­товані негри.
Хлопець взяв на себе велику відповідальність. Можливо, не ко­жен дорослий досвідчений чоловік у подібних обставинах наважив­ся б зробити такий відповідальний крок.
На противагу герою письменник зображує злодія Негору, кора­бельного кока, який, шукаючи власної вигоди, зробив усе, аби «Пілігрим» загинув.
Розумний, кмітливий Дік врешті-решт викриває вбивцю і рабо- торгівця, карає його справедливо за всі злочини. При цьому важко навіть уявити, скільки сили, фізичної й духовної, знадобилося юна­ку, щоб не впасти, не зрадити, не розгубитися. Усі небезпечні при­годи довели, що Дік Сенд — справжній герой, людина з великої літери. Він не плакав і не боявся, а загартовував свій характер, за­хищаючи тих, хто не мав змоги дати відсіч негіднику Негору.
Мені дуже б хотілося бути схожим на Діка Сенда. І я думаю, це можливо навіть у нашому сучасному житті. Найголовніше — бути чесним, відповідальним, працьовитим. Треба навчитися ставити перед собою мету і досягати її, які б важкі випробовування не су­проводжували тебе на цьому шляху.

ІV Домашнє завдання.
Повторити вивчений матеріал.




Немає коментарів:

Дописати коментар