Архів блогу

субота, 5 листопада 2016 р.

Конфлікт головного героя Жульєна Сореля із суспільством як сюжетний стрижень роману. Внутрішня драма героя як наслідок цього конфлікту. Жіночі образи роману. Психологізм творчості Стендаля. Багатозначність назви роману.

28.09.                              Урок №4
Тема. Конфлікт головного героя Жульєна Сореля із суспільством як сюжетний стрижень роману. Внутрішня драма героя як наслідок цього конфлікту. Жіночі образи роману. Психологізм творчості Стендаля. Багатозначність назви роману.
Мета:Ознайомити  учнів з сюжетом художнього твору і значення образу у його будові; розвивати навички самостійного аналізу твору; виховувати  активну життєву позицію.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник Д.С. Наливайко, текст роману «Червоне і Чорне», ілюстрації до твору.
Хід уроку
І Вступна частина
Створення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ Перевірка домашнього завдання
Бесіда за питаннями:
1.     Якими постають у романі Вер’єр і провінціали?
2.     Схарактеризуйте семінарію і духовенство.
3.     Яким автор бачить Париж та вищий світ?
ІІІ Оголошення теми уроку та завдань.
Конфлікт головного героя Жульєна Сореля із суспільством як сюжетний стрижень роману. Внутрішня драма героя як наслідок цього конфлікту. Жіночі образи роману. Психологізм творчості Стендаля. Багатозначність назви роману.

Визначити головні жіночі образи роману.

IV Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
  Згадаймо, що конфлікт — це суперечність, зіткнення, що є основою боротьби між персонажами й зумовлює розвиток подій у художньому творі. Саме в процесі розгортання й розв’язання конфліктів виявляються риси характеру персонажів. У романі Стендаля ми спостерігаємо постійний конфлікт головного героя із суспільством. Дослідимо це поетапно, відповідно до розгортання сюжету твору.
    Заповніть таблицю, зробіть висновки.

  Кохання — одна з «вічних» тем у літературі. Колізії роману Стендаля «Червоне і чорне» також багато в чому засновані на цій темі. Сьогодні наша розмова — про прекрасну стать, про тих, кого кохав головний герой твору і хто кохав його.
     Схарактеризуйте перебіг почуттів Жульєна до пані Реналь та Матильди де Ла-Моль.
Очікувані відповіді
• Жульєн → вдячність → закоханість → страх → ненависть → кохання ← пані де Реналь.
• Жульєн → цікавість → самовдоволення → симпатія → азарт →гордість → егоїстична пиха ← Матильда де Ла-Моль.

 У самій назві твору «Червоне і чорне» уже закладено символічне протиріччя, конфлікт «червоне» — це революція, «чорне» — реакція, що запанувала у Франції в період Реставрації, оскільки твір Стендаля «Червоне і чорне» визначається як соціально-
психологічний роман, своєрідне історико-філософське дослідження буржуазного ладу ХІХ століття; конфлікт між мрією та дійсністю, честолюбством і справжнім коханням.
V Рефлексія
Найбільшим конфліктом у романі «Червоне і чорне» я вважаю…
VІ підсумок уроку. Оцінювання.
-         Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
-         Що вас вразило? Здивувало?
-         Про що б ви ще хотіли дізнатись?
VIІ Домашнє завдання
1.     Опрацювати матеріал підручника с. 28-34.



Немає коментарів:

Дописати коментар