Архів блогу

субота, 5 листопада 2016 р.

Нарцис. Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка.

26.09.                              Урок №7
Тема. Нарцис. Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка.
Мета:Ознайомити  учнів зі змістом міфів; розвивати образне, критичне мислення, навички виразного читання, переказу, виділення ключових епізодів, їх коментування, висловлення своїх думок та вражень; виховувати  естетичні почуття, цікавість до мистецтва, прагнення до прекрасного.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання:ілюстрації до міфів, підручник О.М. Ніколенко.
Хід уроку
І Вступна частина
Створення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ Перевірка домашнього завдання
Бесіда за питаннями:
1.     Чому одну з частин світу, за міфом,названо Європою?
2.     Чим прославився цар Мінос з початку свого правління?
3.     Як змінився Мінос, із ким надумав позмагатися?
4.     Чому бик змінив свою поведінку?
5.     Як Геракл подолав розлючену тварину?
6.     Чим закінчується історія критського бика?
7.     Яка головна думка міфу про критського бика?
ІІІ Оголошення теми уроку та завдань.
    Нарцис. Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка.
1.     Переказувати найвідоміші міфи, розкривати їхній загальнолюдський зміст.
2.     Характеризувати популярні міфологічні образи.
IV Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

ü Скільки легенд поєднує в собі міф «Нарцис»? (Про нарциса – самозакоханого юнака, про Ехо (луну, відлуння), про походження квітки нарцис.)
ü Опишіть Нарциса. Чи співпадає на вашу думку, цей портрет сучасного юнака, якого вважають красивим, вродливим?
ü За що боги покарали Нарциса і чи це, на ваш погляд справедливо?
ü Якими художніми особливостями відзначається цей міф? (Поетичністю)
ü Що понад усе любив Нарцис? {Полювати, блукати у лісі)
ü Як звали німфу, що закохалася в героя? (Ехо)                                         
ü  За що Афродіта покарала Нарциса? (За нехтування коханням німф і дівчат)
ü Як ви знаєте, Нарцис загинув від виснаження, оскільки не зміг відірватися від власного зображення. А він зрозумів в кінці кінців, хто ж то відбивається у плесі води. (Так)
ü Тіло юнака перетворилося на квітку, а що сталося з німфою Ехо? (Від страждань вона худла, доки не зо­сталися в неї лише кістки та голос. Кістки перетворилися на каміння, а голос живе й досі.)
ü Які природні явища пояснюються у цьому міфі? (Виникнення луни та квітки нарциса.)
ü Яка головна ідея цього міфу? (засудження самолюбства, егоїзма, неспроможності любити)
Міф про трагічну долю Нарциса був дуже популярний не тільки у давнину. Легенда про горду людину, яка любить лише себе саму, ши­роко відома і в наш час.
У сучасній мові нарцисом (у перен. знач.) називають самозакохану людину.
Давайте опрацюємо, найромантичніший міф  - «Орфей та Еврідіка».
•  Чиїм сином був Орфей? (Музи Калліопи і річкового бога Еагра, існує версія, що батьком був сам бог Аполлон)
•   Що подарував бог Аполлон Орфею? (Кіфару, або ліру)
•   Чим був знаменитий Орфей? (Він був талановитим співцем; усе живе на землі завмирало, слухаючи його.)
Орфей зустрів німфу Еврідіку, молоді люди покохали одне одного і вирішили одружитися. Проте бог шлюбу Гіменей не хотів прийти на весілля Орфея та Еврідіки, чому? (Він відчував, що ця пара не буде щасливою.)
•   Яке лихо трапилося незабаром? (Еврідіка померла від укусу отруйної змії.)
•   Що вирішив зробити Орфей? (Повернути дружину з царства мертвих.)
•   Чому Харон і пес Кербер дозволили співцю пройти у підземне цар­ство? (Вони були зачаровані його співом.)
•   За якої умови Аїд дозволив Орфею забрати Еврідіку? (Йти, не озира­ючись назад)
•   Чому озирнувся Орфй? (Хотів переконатися, що Еврідіка оживає)

Любов Орфея до Еврідіки була надзвичайно сильною, він не міг забути її протягом усього свого життя. Почав сторонитися жінок, усамітнився і так тривало до того часу, поки не побачили його вакханки. Роззлючені жінки не могли пробачити співцю його байдужість до них і вбили Орфея.
•   Як безсмертні боги покарали вакханок за вбивство Орфея? (Пере­творили жінок на дерева.)
•   Як увічнилась пам'ять про Орфея? (За міфом, голову Орфея морські хвилі донесли до острову Лесбос, і відтоді цей острів став батьківщиною славетних поетів. А кіфара співця засяяла незгасно на небі — її можна побачити як сузір'я Ліри.)
•  Чого навчають нас цей міф (Не сумніватися, вірити у можливість щастя і вічних почуттів).
Сьогодні орфеями у переносному значенні називають чудових музикантів та співаків.

V Рефлексія.
1.     Сьогодні на уроці я дізнався…
2.     Сьогодні на уроці я зрозумів …
3.     Сьогодні на уроці я засвоїв …
VІ Підсумок уроку. Оцінювання.
-         Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
-         Що вас вразило? Здивувало?
-         Про що б ви ще хотіли дізнатись?
VIІ Домашнє завдання.
Навчитись виразно читати , переказувати, коментувати міфи, висловлювати свої думки та враження (с.31-34)








Немає коментарів:

Дописати коментар