Архів блогу

субота, 5 листопада 2016 р.

Своєрідність світобачення та його художнє втілення в оповіданні Франца Кафки «Перевтілення». Грегор Замза та його родина. Особливості стилю письменника.

05.10                                    Урок №10, 11 клас 2 год
Тема. Своєрідність світобачення та його художнє втілення в оповіданні Франца Кафки «Перевтілення». Грегор Замза та його родина. Особливості стилю письменника.
Мета: Ознайомити з ідейно-художніми особливостями оповідання Франца Кафки та його стилю; розвивати навички роботи з текстом;  виховувати   почуття гуманізму, доброти,  родинні почуття.
Тип уроку:систематизації, узагальнення та повторення вивченого матеріалу.
Обладнання: підручник В.Я.Звиняцьковський, видання твору, портрет Франца Кафки.
Хід уроку
І Вступна частина
1.Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ Перевірка домашнього завдання
Написання самостійної роботи:
І – варіант.
1.     Розкажіть про суспільно-історичний розвиток світу в пер. пол. ХХ ст. і поміркуйте про його неоднозначні зв’язки з культурним процесом.
2.     Дайте стислі психологічні портрети сестри та батьків головного героя Грегора Замзи «Перевтілення».
3.     Складіть хронологічну таблицю життя та творчості Франца Кафки.(коротко)
ІІ – варіант.
1.     Назвіть основні риси модернізму.
2.     Що таке «гротеск». Знайдіть в оповіданні «Перевтілення» елементи гротеску.
3.     Як ви думаєте, чому однією з провідних у творчості письменника Франца Кафки стала тема самотності людини у ворожому їй світі?


ІІІ – варіант.
1.Як ви розумієте поділ культури на елітарну й масову.
2.Дайте визначення поняття «міфотворчість». Як це поняття пов‘язане з оповіданням «Перевтілення».
3. Вкажіть автобіографічні мотиви в оповідання Ф.Кафки «Перевтілення».
VІ – варіант.
1.     Дайте визначення поняття «експресіонізм». Знайдіть характерні риси цього напряму в оповіданні «Перевтілення».
2.     Від яких слів походить термін «авангардизм». Що він означає у мистецтвознавстві.
3.     Як взаємопов’язані його життєвий і творчий шлях Франца Кафки? Де письменник міг брати матеріал для своїх творів?

ІІІ Оголошення теми та завдань уроку.
 Своєрідність світобачення та його художнє втілення в оповіданні Франца Кафки «Перевтілення». Грегор Замза та його родина. Особливості стилю письменника.
1.     Назвати характерні особливості індивідуального стилю письменника Франца Кафки.
2.     Висловити судження про особливості стосунків Грегора з його родиною.
IV Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
Бесіда за змістом твору
1.     Грегор Замза- головний герой твору. Що з ним трапилося?
2.     Що вражає в його перевтіленні?
3.     Як ми дізнаємося про події у творі?
4.     Яким був Грегор до перетворення?
5.     Який це тип людини, на вашу думку?
6.     Як ставився Грегор до своєї родини? Що він для неї зробив?
7.     А як поставилися до Грегора ті, хто був його сімєю? Як змінювалися їх стосунки з часом?
8.     Що спонукає Грегора піти з життя?
9.     Що, на вашу думку найстрашніше у творі?
10.                     Чи мав герой шанси на спасіння?
11.                     У чому суть іронії письменника? Чи зменшує вона трагічну силу страждань Грегора?
12.                     Яка головна метафора твору?
Робота в групах. Визначення ролі деталей в оповіданні
Завдання для 1-ї групи. Дібрати цитати про інтер’єр, що оточує Грегора, зробити висновки.
Завдання для 2-ї групи. Визначити які кольори зустрічаються у творі, які переважають; пояснити їх символічне значення.
Завдання для 3-ї групи. Визначити роль музики у творі.
Висновок.  Грегор Замза – «маленька людина» ,безсила перед жорстокістю світу і його абсурдністю, але до кінця зберігає шляхетність, гідність та інші найкращі людські якості.
V Рефлексія
Виконання завдань підручника (№1,2  І рівень с.68)
VІ підсумок уроку. Оцінювання.
-         Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
-         Що вас вразило? Здивувало?
-         Про що б ви ще хотіли дізнатись?
VIІ Домашнє завдання
1.     Підготуватись до розвитку мовлення. Написати твір.


Немає коментарів:

Дописати коментар